No, nepomůže. Alespoň na Facebooku rozhodně ne. Je jedno jestli vytvoříte příspěvek co je přímo odkaz nebo příspěvek, kde je odkaz v textu. V obou případech je penalizace stejná, Facebook prostě odkazy odmítá ukazovat. Nutno dodat, že velmi silně.
Na Twitteru je to jedno, protože tam je odkaz stejně vždy v textu. Na LinkedIn tím také nic nezískáte. Tam je dlouhodobá neochota k odkazům také přítomna.
Proč to dělají? Protože odkazy odvádí uživatele pryč ze sociální sítě a to žádná síť nechce. A protože si odkaz pro odvádění můžete zaplatit v podobě reklamy.
Bývaly doby, ale to už je pár let zpět, kdy vložení obrázku s odkazem v textu na Facebooku vedlo k výrazně lepšímu dosahu. Takže to začali dělat všichni a Facebook po pár měsících zasáhl a odkazy přímé i nepřímé prostě potlačuje.
Měli byste vědět i to, že uživatelé sociálních sítí na jakékoliv odkazy klikají velmi neradi. Na Linkedin je to až extrémní, takže pokud byste doufali, že budete ze sociálních sítí přivádět návštěvnost někam na web, tak na to spíše zapomeňte.
Algoritmy se navíc neustále mění, takže to co platilo před nedávnem už platit nemusí. Nejlepší je experimentovat a sledovat co zabírá. Nakonec i různorodost příspěvků bývá výhodou.
Někdy se to ale může hodit či dokonce být nutné
Jsou ale momenty, kdy prostě musíte sdílet odkaz s pomocí obrázku – typicky tam, kdy sdílíte něco co nelze sdílet. Tedy cílová adresa nemá žádné obrázky, které by se použily pro dobře vypadající sdílení.

Česká média (noviny, atd) jsou nucena sdílet přes obrázky, protože Facebook blokuje sdílení s obrázkem (a také s perexem). Reklamovat by to mohli u ÚVDT, která na podzim 2022 zpackala co mohla. Škody jim ale asi nenahradí,.
Obrázkové sdílení může být nutné i tam, kde chcete vyměnit obrázek, tedy dát něco jiného, než si síť z cílové adresy vezme a nemůžete to udělat přirozenou cestou (tedy nejste vlastník cílové adresy a nemáte to pro Facebook nastaveno).
Využít obrázek se navíc může hodit i čistě jenom pro to, že jde o vizuální stimulaci a vaše cílová skupina může na obrázky reagovat lépe, než na sdílené odkazy.
A pokračovat můžete do neméně důležitého Mám na Linkedin dávat odkaz do komentáře? Jak fungují odkazy na Linkedin?