Pokud jste zvyklí na Twitter, tak s tímhle žádné dilema nemáte. Mastodon se totiž chová jako Twitter. Což ale obnáší to, že se chová zcela jinak než Facebook nebo Linkedin.

Odkaz na Mastodonu musí zůstat v příspěvku (v textu příspěvku), nemůžete ho dát pryč, tak jak to děláte na Facebooku či Linkedin.
Náhled na připojovaný odkaz se při vkládání nezobrazí. Takže nečekejte, opět, to co dělá Facebook či Linkedin.
Náhledy navíc nejsou moc povedené, nezobrazuje se větší obrázek, jenom malý náhled vlevo a vizuálně je to poměrně dost nepovedené. V náhledu je jenom titulek a URL, chybí tam “perex”, tedy nějaká ta další textová informace.
Pokud byste chtěli mít příspěvky s odkazy “hezké”, tak můžete použít klasickou metodu s přidáním obrázku a prostě počítat s tím, že lidé kliknou na odkaz v textu.
Odkaz nemůže být jediné co v příspěvku uvedete. Musíte ho nějak uvést, vysvětlit. Není totiž vůbec zaručeno, že se příjemcům v jejich newsfeedu zobrazí připojený náhled ani jak se vlastně zobrazí.
Vkládaný odkaz zabírá tolik znaků, jak je dlouhý. Není zkrácen (jako u Twitteru jeho vlastním t.co zkracovačem) a počítá se tady do (obvyklého) limitu 500 znaků. Ve výsledném příspěvku se zobrazuje zkráceně takže se nemusíte obávat vkládat dlouhé odkazy.
Pokud se podíváte do Jak sdílet odkaz na Twitter? tak zjistíte, že se to skutečně od Twitteru moc neliší. Jediný zásadní rozdíl je, že Twitter umí zobrazovat náhled na vkládaný odkaz při vkládání a většinou zobrazí i náhled u příspěvku v newsfeedu u příjemců.
A osobně bych dodal, nezkracujte vkládané odkazy s pomocí zkracovačů. Tady platí stále to co už je roky popsáno v Zkracovače adres a kdy je používat. A proč je spíš nepoužívat