TIP#2079: Co je to WordPress Recovery mode a jak pomůže, když se něco rozbije?

Něco se na vašem WordPressu rozbije velmi snadno. Nejčastěji při aktualizaci pluginu/šablony, kdy dorazí nová verze s chybou. V dobách dřívějších to znamenalo se dostat na hosting (přes FTP, například) a ideálně vrátit zpět předchozí verzi. 

Někdy od roku 2019, od WordPressu 5.2, se objevila užitečná novinka – pokud se web dostane do problémů, tak se přepne do WordPress Recovery modeuvidíte to při pokusu se na web dostat, dost dobře se možná nebudete mocí dostat do WP-Adminu a (to hlavní) dorazí vám e-mail s odkazem, který vám umožní se přihlásit do Recovery mode (Režimu obnovení). 

E-mail se pošle při zjištění chyby a poté každých 24 hodin. Posílá se automaticky, nemůžete “si ho nechat poslat” a chodí na e-mail uvedený u účtu admin/správce. Případně můžete ovlivnit kam chodí tím, že si do wp-config.php přidáte následující řádku

define( 'RECOVERY_MODE_EMAIL', 'váš@email.doména' );

Může se to hodit pokud spravujete weby pro klienty, správce/admin je jejich e-mail, ale informaci o problému a možnost řešení potřebujete na ten váš.

V došlém e-mailu je odkaz pro přihlášení co bude platit 24 hodin (pak dostanete další, s novým odkazem) a umožní vám přihlásit se do WP-Adminu. 

Tam zpravidla uvidíte informaci o tom kde došlo k chybě (i detailní chybovou hlášku a další informace) a můžete chybující plugin buď zakázat nebo ho zkusit aktualizovat (pokud se mezitím objevila opravená verze). Pokud chybuje šablona, tak můžete zkusit nastavit jinou, aktualizovat (pokud je nová verze) nebo se pokusit problém vyřešit. 

Recovery mode ukončíte tak, že se z něj odhlásíte, případně můžete kliknout na Exit Recovery Mode (dobře viditelné červené v horní liště). 

Další tipy ve kterých zjistíte jak na WordPress

Načítání…

Something went wrong. Please refresh the page and/or try again.