Jeden tip denně (po-pá), starší často aktualizované. Na Twitteru i Facebooku navíc pouštíme i nějaké ty tipy extra, co to nedají do velké článkové podoby.
TIP#2058: Odpojuje se vám FTP klient ve Windows od serveru? Tady je řešení
Po migraci několika WordPressů na Blueboard jsem narazil na problém s přístupem přes FTP. WinSCP se při přenosech, ale třeba i při procházení složek nebo mazání většího množství souborů odpojovalo od serveru. Sice se po pár sekundách automaticky připojilo, ale stejně to bylo otravné.
WinSCP – tato nastavení najdete u každého konkrétního místa
Nastavené bylo správně, tedy Pasivní režim aktivní, protože to bývá nejčastější důvod proč se FTP klient odpojuje od serveru. Odpojuje se to jak v samotném WinSCP. tak při spuštění skriptu.
Vyzkoušet můžete Keepalive (Udržovat spojení), byť to by se mělo týkat SSHP/SFTP a ne FTP spojení.
Po hledání přes Google jsem nakonec narazil na to, že pro Windows tohle dělá i tamní firewall a je nutné spustit následující
netsh advfirewall set global StatefulFTP disable
Pomůže to, byť ne 100%. Čas od času přeci jenom k odpojení dojde, ale už to není každých pár desítek sekund.
V Samotném WinSCP navíc ještě najdete trochu zvláštní volbu „Použít více spojení pro jednotlivý přenos/use multiple connections for single trasfer“ (v Možnosti -> Předvolby -> Přenos -> Na pozadí) – zkuste ji deaktivovat (souvisí s dále popisovaným problémem), byť by se měla týkat jen přenosu na pozadí.
Co když stále dochází k odpojování?
Některé hostingy mají ve FTP omezený počet spojení, které můžete navázat. A některé FTP klienty mají poněkud nevhodné nápady počty spojení čerpat jak je napadne.
Právě WinSCP (ale třeba i FileZillla) je známé tím, že se moc nedrží zkrátka, takže po delší době může dojít k tomu, že překročí maximálně počet dovolených čerpaných spojení.
WordPress s Guttenbergem přinesl reusable block (znovu použitelné bloky). Kupodivu mají stejné rozhraní pro kompletní přehled jako mají Příspěvky či Stránky, ale neznámo proč to není v levém menu.
Načítání…
Something went wrong. Please refresh the page and/or try again.