Máte web s obsahem, vydáváte články (něco jako @365tipů například), ty obsahují štítky. Už jste zvládli proces práce se štítky i čas od času udržujete štítky. Je samozřejmě nutné, abyste štítky také správně na webu používali (nasadili) – není to jenom „interní“ pomůcka, byť tuhle roli rozhodně nepodceňujte.
1) Štítky musíte zobrazovat u každého článku – může to být na začátku či na konci (nemělo by to být někde ve sloupci). Je dobré aby byly opravdu vidět. Všechny samozřejmě klikací a vedoucí na „archivní“ stránku štítku. Budete je nakonec používat i vy sami při hledání souvisejících článků.
2) Hodí se zobrazovat nějakou formu přehledu „nejpoužívanějších štítků na webu“. Praktickou forma bývá Wordcloud, takový kde je možné snadno rozpoznat více používané štítky od méně používaných.
Existuje ale ještě zajímavější podoba – navigace kdy si kdokoliv bude moci zobrazit přehled všech štítků a dostat se tak na libovolný štítek (Wordcloud je použitelný pouze pro prvních pár desítek). Tu klasický WordPress.com neumí, ale třeba na Flowee.cz existuje – www.flowee.cz/stitky
3) Samotná „archivní stránka“ kde se zobrazuje štítek by měla mít možnost přidat text (HTML s formátování a odkazy) tak aby nebyla pouze přehledem článků se štítkem. Brát ji pak můžete jako další formu „článku“. Ideální výchozí třídění výpisu je od nejnovějších k nejstarším a musí být dostupné stránkování – po určité době se vám podaří mít pár štítků se slušně velkým počtem přiřazených článků.
4) Štítky u článků nejsou totéž jako META značka a ani nejsou důvodem k nepoužívání mezititulků. Zejména na mezititulky (formátované H3/Nadpis 3) v článcích pamatujte, měly by se vyskytovat co zhruba 3 odstavce.
5) Jak už bylo řečeno v jednom z předchozích dílů, štítky nejsou totéž co rubriky – správně by se ani neměly překrývat (na @365tipů se tohle pravidlo porušuje). Struktura rubrik by měla být jiná než struktura tvořená štítky. Rubrik by navíc mělo být málo – jednotky, maximálně nižší desítky. Štítku budete běžně mít stovky až tisíce (podle rozsahu témat, kterým se web věnuje).
6) Štítky používejte i v běžné práci s textem článků – posilujte SEO význam štítku tak, že ho budete používat pro provázání z článků v běžném textu (slovo shodné se štítkem uděláte jako odkaz na štítek). Provázejte i samotné „archivní stránky“ štítků co mají něco společného.
7) Při budování zpětných odkazů (backlink) pamatujte i na možnost budovat je na štítky, nikoliv jenom na konkrétní články. Tím dojde k ještě výraznějšímu posílení SEO vlivu příslušného štítku.
Třetí částí „štítkového“ seriálu je u konce, měli byste vědět vše podstatné. Podívat se můžete na dva předchozí díly.
A tenhle tip patří do ‣ Pomocníka Webdesignera i ‣ ‣ Jak na WordPress
PS: Jako obvykle, pokud vás něco k tématu napadne, dejte vědět. Mailem (365tipu@gmail.com) či na Twitteru (@365tipu). Toto je poslední díl povídání o štítcích na obsahovém webu