TIP#937: Mám si při koupi nějakého toho hardware připlatit za prodlouženou záruku?

Možná jste to už potkali, kupujete si notebook, počítač, tablet. mobil, nebo prostě nějaké to hardware či elektroniku. A prodejce vám nabízí rozšířenou záruku, ať už ve formě prodloužení o nějaký ten rok, nebo nadstandardní způsob řešení reklamací. Má něco takového smysl?

Realisticky? Něco takového má smysl jenom výjimečně. Lépe možná uděláte, pokud si onu požadovanou částku uložíte na nějaký dobře spořící účet a budete ji později moci použít.

Nadstandardní záruky navíc běží současně se zárukou, kterou prostě poskytuje výrobce daného zařízení a svým způsobem tak trochu budete platit dvakrát. Otázkou zůstává i to, jak často téhle extra záruky opravdu využijete a zda ono zařízení v době kdy „už opravdu platí“ není tak zastaralé, že by bylo lepší ho nahradit novým.

Co také můžete brát v potaz je to, že není vůbec jasné, zda ona rozšířená záruka prostě neskončí tím, že její poskytovatel po těch mnoha letech prostě už vůbec nebude existovat. Nebo nebude moci splnit sliby, protože na to vaše zařízení už neexistují náhradní díly, možnosti opravy ani ho není za co možné vyměnit.

Pokud už se rozhodnete něco takového zaplatit, tak zvažte pečlivě jak částka za onu záruku je velká v porovnání s cenou zařízení (a cenami stejných zařízení o nějaké ty roky později). Velkou pozornost dbejte i formulaci smlouvy, která záruku upravuje. Je dost pravděpodobné, že tam najdete nějaké ty zádrhele, které ty nejčastější a nejpravděpodobnější důvody využití rozšířené záruky prostě vylučují.

Pokud si před koupí produktu pečlivě uděláte rešerši na spolehlivost a zkušenosti, tak se navíc můžete vyhnout koupi rizikového produktu.

Reklamy