„Upozornění: Tento účet je dočasně omezen“ když se chcete podívat na vlastní účet? Nebo „Tento požadavek vypadá jako automatizovaný. V zájmu ochrany uživatelů před spamem a škodlivými aktivitami nemůžete v tuto chvíli požadavek dokončit. Zkuste to ještě později“ v okamžiku, když chcete vložit tweet? Dostali jste ban, váš účet Twitter označil jako spamující. Buď proto, že jste něco dělali špatně (příliš moc tweetovali, sledovali příliš lidí, atd), dali přístup nějaké škodlivé aplikaci nebo vás někdo nahlásil pro spam. Nebo se prostě spletl detekční mechanismus.
Co s udělat, když vás Twitter označil jako spammery a dal vám dočasný ban? Těžko říci, ale je řada věcí, které byste postupně měli vyzkoušet. Dělejte je z počítače, tohle v mobilní aplikaci udělat nepůjde. A zkuste to v tomto pořadí.
1) Především, z prohlížeče odstranit všechna rozšíření, která nějak zasahují do Twitteru. Je možné, že jste si pořídili něco, co vyvolalo ban. Pokud si nejste jisti, prostě odstraňte všechna rozšíření. Neuškodí zkontrolovat počítač na viry, malware, adware či badware. Tenhle krok rozhodně nepodceňujte. Dejte si i pozor, pokud k účtu přistupuje víc lidí – musí to udělat všichni. Nebo pokud používáte víc prohlížečů.
2) Stejně tak u vašeho účtu musíte odebrat všechny aplikace, kterým jste dali přístup. Včetně těch, které používáte pro správu účtu či jako alternativního klienta. Později si je můžete opět přidat, až budete mít účet zpět. Podrobněji viz Kontrolujte si jaké aplikace mají práva k vašemu účtu na Twitteru a dělá se to v twitter.com/settings/applications. Opět nepodceňovat.
3) Změňte přístupové heslo, abyste měli jistotu, že nikdo cizí nemá k účtu přístup. Tenhle krok udělejte opravdu až po dvou předchozích, pokud zanedbáte kterýkoliv z nich, může to být k ničemu.
4) Podívejte se do e-mailu, Twitter vám velmi pravděpodobné poslal upozornění, proč váš účet byl pozastaven. Pokud nemáte v došlé poště, tak si projděte spam. Stejné upozornění vám Twitter ostatně zobrazí při odhlášení a přihlášení k účtu. Tak jako tak po vás nejspíš bude chtít ověřit telefonní číslo (viz bod sedmý) a/nebo e-mail (bod šestý). Tady občas vznikne problém, když někdo z těch co účet spravují tohle ignoruje a ověření nedokončí – nebudete mít druhou možnost.
5) Projděte si přímé zprávy na Twitteru a také vlastní tweety, je možné, že za vás něco tweetovalo nebo posílalo přímé zprávy. Což by už nemělo dělat (odebrali jste přístup všem aplikacím a změnili heslo), ale je dobré vědět, jestli se něco takového stalo. Věci co na vašem účtu být nemají (pokud jste nějaké našli) smažte.
TIP: Možná jste dostali ban/omezení za to, že jste příliš aktivní, mrkněte do Jak Twitter omezuje příliš aktivní uživatele? Na co si dát pozor, aby mi nezrušil účet? abyste zjistili, co všechno Twitteru vadí.
6) Ujistěte se, že máte ověřenou e-mailovou adresu, která je použita k založení vašeho účtu. Ujsitěte se, že je správná.
7) Ověřte váš účet přidáním telefonu a zadáním SMS kódu, který vám Twitter pošle. V řadě případů tohle po vás bude Twitter chtít bezprostředně po přihlášení a nelze se tomu vyhnout. Ujistěte se, že telefonní číslo je správné. Tohle se mimochodem dělá v části Vaše data na Twitteru
V některých případech je omezení/ban časově ohraničený – jak dlouho ho ještě budete mít se dozvíte při přihlášení k účtu. Podstatně problematičtější je, když dostanete zákaz/omezení/ban trvalé – proti tomu zpravidla není žádná možnost odvolání a o účet prostě přijdete. Byť i zde můžete zkusit požádat přes dále uvedený formulář.
„Omezení“ účtu má navíc různorodé formy, ale zpravidla vám znemožní zveřejňovat nové tweety a sledovat nové účty. Poslat přímou zprávu vašim sledujícím bývá jediné co zůstane použitelné. Ti co se pokusí podívat na váš profil se navíc většinou dozví, že účet byl dočasně omezen a po odkliknutí se mohou na účet stále podívat a mohou ho i začít sledovat. U účtů co byly kompletně pozastaveny nic z toho nebude možné.
Co když všechno selže a můj účet je stále zablokovaný/omezený?
Můžete zkusit kontaktovat Twitter pomocí formuláře Appeal an account suspension or locked account. Formulář musíte vyplnit když jste přihlášení k omezenému účtu. Pokuste se uvést co nejvíce podrobnosti, včetně toho, že jste prověřili aplikace, rozšíření prohlížeče, atd. Určitě přidejte i telefonní číslo (stejné jako je přiřazené k vašemu účtu). Nezapomeňte psát v angličtině, Twitter češtině rozumět nebude.
Reakci na odeslanou žádost neočekávejte příliš rychle, ale v řádu dnů by se mělo něco stát. Pokud ne, doporučil bych tak po čtyřech či pěti dnech zkusit poslat znovu. Vše samozřejmě v uctivé formě, bez nadávek. Tady jste bohužel vydání na milost a nemilost kolosu, kterému jste zcela ukradení.
TIP: Pokud tápete s Twitteru, zkuste zdejší Twitter for dummies aneb všechno co potřebuje vědět o Twitteru.