Statistiky a analýzy není radno podceňovat. Jednou z nich jsou nejčtenější články (v době sociálních sítí i nejsdílenější či nejvíce lajkované). Vy sami se z nich dozvíte, o co byl největší zájem a dá vám to možnost se případně na totéž téma třeba ještě někdy, lépe, zaměřit. Případně opačně, dostanete důvod k přemýšlení, proč nějaké téma propadlo (nápověda: možná jste mu pouze další špatný titulek).
Nejčtenější články by, vedle aktuálních článků, měly být součástí každého obsahového webu – jsou cestou jak udržet návštěvníka déle na webu. Je totiž dost pravděpodobné, že právě na některý z nejčtenějších článků si klikne poté, co si přečetl článek, na který se dostal jako první. Funguje to stejně jako související články, které umožňují ukázat „co dalšího“ na „stejné“ (záměrně v uvozovkách) je vhodné si přečíst.
Ve WordPress.com to je jednoduché, vlezete do Widgetů a přidáte si widget nejčtenějších článků. Udělal jsem to včera, takže v levém sloupci se teď objevil ještě přehled nejčtenějších článků, hned za přehledem aktuálních.
Připomeňme si to trochu, co je vhodné mít z podobných věcí na webu, či blogu:
- Vyhledávání
- Nejčtenější články
- Související články
- Word cloud ze štítků
- Aktuální/Nejnovější články (Má smysl umístit na web odkazy na aktuální články na (vašich) dalších webech?)
- Předchozí/další článek
Každá z těchto maličkostí má smysl pro určité použití. A poskytne dobré služby pokaždé někomu jinému. Vyhledávání tam, kde někdo „ví“ co chce a buď hledá něco co už u vás četl nebo prostě potřebuje najít články na určité téma – a čím více článků máte, tím důležitější je. Nejčtenější prostě proto, že lidé milují žebříčky. World cloud ze štítků pro vyhledávače, ani netušíte jak hodně pomáhá.
TIP: Co všechno by mělo být na blogu aby dobře fungoval pro čtenáře i autora?
A předchozí/další? To zdaleka mít nemusíte, ale opět to pomáhá tam, kde si někdo prostě přišel číst. Oproti tomu
Aktuální články se velmi hodí, samozřejmě ale všude jinde než na hlavní stránce. Nejnovější články v širší podobě pro někoho kdo má chuť si u vás číst, ale nechodí k vám denně.
- Štítky (Štítky (i hashtagy) jsou dobrá cesta k zprostředkování obsahu)
- Rubriky (Jednou za čas si dělejte kontrolu rubrik a štítků. Budete dost překvapení)
Štítky mimochodem hodně pomáhají i pokud jsou součástí článků, stejně jako rubriky. Umožňují se totiž dostat k článkům na totéž téma – za předpokladu, že v tom vy sami dokážete udržet pořádek. Ale o tom někdy jindy, třeba v Jak pracovat se štítky u článků? Kompletní návod jak na štítky u obsahového webu (1)