V Nastavení/Settings je řada věcí, které budete tak jako tak muset (nebo byste alespoň měli) změnit. V General si musíte vyplnit Site Title (Název webu) a Site Tagline (Popis webu, to můžete nechat prázdné, možná nebude potřeba). Na stejném místě je nutné ještě změnit Language/Jazyk na „cs – Čeština“ a vybrat Site Timezone na Prague.
TIP: Předchozí kroky migrace najdete v Export -> Import -> Hledání šablony. A jakkoliv je toto čtvrtý díl, rozhodně není poslední. Další díly: Přidání domény -> Kontrola a náprava odkazů a obrázků -> Co získáte použitím WordPress.com místo vlastního hostingu
Než se web rozhodnete mít připravený, tak je asi dobré nastavit Privacy/Soukromí na Private/Soukromé – tj. nikdo nebude web vidět, nic ho nebude indexovat. A skoro dole najdete Footer Credit/Zápatí, který by bylo dobré si vypnout, ale to je možné pouze u nejdražší placené podoby, takže si to alespoň změnit na něco neutrálnějšího, než „Blog na WordPress.com“.
Ve Writing/Psaní nic moc k nastavení není, ale v DiscussionPDiskuse musíte nutně vypnout pingback (Attempt to notify any blogs/Pokusit se automaticky upozornit webové stránky, stejně tak jako Allow link notifications/Povolit oznamování příchozích odkazů).
Pokud nebudete mít na webu komentáře, tak určitě vypněte i Allow people to post comments on new articles/Povolit návštěvníkům webu přidávat komentáře. Pokud ne, tak si rozhodně nastavte správně i další blok, který určuje jak se pracuje s komentáři a zda chcete upozornění e-mailem na nové komentáře. Můžete případně i zavést moderování komentářů.
V záložce Traffic/Provoz si případně můžete zapnout zobrazování Souvisejících příspěvků/Related Posts a na témže místě si pak můžete doplnit integraci do Google Search Console. Ale na to je případně čas.
TIP: Bradbury.cz je příklad velmi malého webu, který nejspíš i malý zůstane. Možná je v tomto případě vhodné uvažovat i o Personal plánu (3 USD měsíčně) místo Premium (8.25 USD měsíčně). V obou případech je tam to podstatné, tedy vlastní doména i odstranění inzerce. Pro tenhle nebude určitě potřeba monetizace (stejně prakticky nefunguje). Navýšit placení můžete kdykoliv později.
Tady znovu připomenu, zapněte si dvoufaktorové ověření vašeho účtu na WordPress.com. Přeci jenom, právě sem migrujete nějaký web, který asi nechte aby vám byl hacknut. Není to spojené s konkrétním webe, ale s vašim účtem.
Věci co se nastavují někde jinde
Některé věci se ve WordPressu nastavují na dalších místech (mimochodem, předpokládáme, že používáte ono nové rozhraní, protože v tom původním je toho daleko víc). V Sharing/Sdílení (levé svislé menu) si nastavíte sociální sítě (napojení) a sdílecí knoflíky (pokud je tam budete chtít mít).
TIP: Napojení sociálních sítí bude znamenat, že kdykoliv zveřejníte nový příspěvek, tak se nasdílí na připojené sociální sítě. Ale pozor, nasdílí se tam i pokud ho aktualizujete. Předejít tomu je při aktualizaci možné jenom tak, že v „Sharing/Sdílení“ nastavení příspěvku vypnete sociální sítě.
V Menu (Vzhled -> Menu, ale pozor toto je ve starém WP-ADMIN) si vytvořte/aktualizujte menu, protože je dost dobře možné, že se neimportovalo správně či komplet. Velmi pravděpodobně tam najdete i odkazy na sociální sítě (coby samostatné menu).
V Themes/Šablony -> Customize/Přizpůsobit se dostanete ke konkrétním parametrů šablony – tam najdete i Widgets/Widgety, které budete určitě chtít přizpůsobit, protože tam něco přišlo jako přednastavené od šablony. Tohle musíte udělat ručně, ale může vám pomoci to, že si otevřete správu původního webu a postupně „přenesete“ vše potřebné do nového.
Budete toho ostatně v Theme/Šablony->Customize/Přizpůsobot toho ostatně budete nastavovat ještě více (a bude to i záviset na tom co konkrétní šablona umí). Každopádně nezapomeňte na případné logo vašeho projektu a také Site Icon. Pokud je budete přenášet z původního webu, tak si to vše uložte (či najděte) ještě předtím, než původní web „zrušíte“ převedením domény.
Nezapomeňte, že nebudete mít ani Google Analytics (pokud nebudete platit), vlastní reklamu a nějaké další věci. Google Analytics byste si mohli opatřit zaplacením nejdražší varianty WordPress.com, ale k tomu se nechystám (chci zůstat u té za max 100 USD ročně). A ostatní věci budete muset prostě po dokončení importu projít a nastavit. Ale o tom právě celý tenhle experiment je, zjistit co všechno bude potřeba udělat a vytvořit něco jako checklist.
Od října 2019 je ale dobrá zpráva, podpora pro Google Analytics je už v Premium verzi, tedy té poměrně snadno dostupné placené. Nemůžete si sice nahrát měřicí kód, ale prostě zadáte ID a je hotovo.
Novější a detailnější verzi tohoto postupu najdete v Jak nastavit web na WordPress.com než ho pustíte na veřejnost
TIP: Předchozí kroky migrace najdete v Export -> Import -> Hledání šablony. A jakkoliv je toto čtvrt díl, rozhodně není poslední. Další díly: Přidání domény -> Kontrola a náprava odkazů a obrázků -> Co získáte použitím WordPress.com místo vlastního hostingu