Když jsem se někdy zhruba před měsícem pustil do podcastů, přineslo to mnoho nových výzev, které jako podcasteři budete také řešit. Jedna z nich je, že musíte váš podcast dostat na “podcastové platformy” (Jak poslouchat podcasty? A co to vlastně ty podcasty jsou?), do aplikací, které lidé používají pro odběr a poslouchání. V minimální podobě to znamená platformy Apple a Google a k tomu ještě Spotify.
Na Spotify je to snadné, pokud máte podcast u některé z partnerských služeb (Getting your podcast on Spotify). Spotify ale (stejně jako většina ostatních) samotné potřebuje jenom RSS vašeho podcastu, fyzicky se tam audio nedostává – takže vám nic nebrání touto cestou jít i z „nepartnerských“ služeb. RSS od Substacku máte (je v Podcast -> ozubené kolečko Settings) a to je vše co je potřeba.
Takže přihlásit do Spotify for Podcasters (váš běžný Spotify účet postačí) a prostě zadejte RSS feed (pro #TYDEN k poslouchání je to api.substack.com/feed/podcast/510089.rss). Budete muset ověřit vlastnictví (přes e-mail), nastavit zemi, jazyk, kategorii.
Odešlete a máte založeno – dostanete adresu podcastu (pro #TYDEN k poslouchání open.spotify.com/show/2J92Uu7UdXywN8M2dMSu7g). Pomocí této adresy si ho budete moci (později, hodně později, není to hned) otevřít.
Na Spotify for Podcasters se můžete také vrátit, v Catalog tam najdete svůj podcast a je tam i případně vidět Processing a posléze přehled vašich podcastů (můžete jich mít víc). Není tam ale žádná možnost cokoliv opravit – vše si to bere z RSS, takže když se změní název podcastu, tak se změní i ve Spotify. Stejně jako obrázek a další informace.
Spotify těžko říct proč nezvládá češtinu v názvu podcastu (v popisku ale ano) při zakládání – v praxi to vedlo k názvu “#TYDEN k poslouchání” – nepanikařte, po zpracování a zpřístupnění kanálu to bude OK.
Substack v How to I distribute my podcast to apps? má případně i rozcestník – pro Spotify, tak pro Apple Podcats, Stitcher, TuneIn a Pocket Casts. Návod tam ale nenajdete.
V Katalogu pak u každého přidaného podcastu budete mít přehled epizod, informace o poslechovosti, počtu odběratelů. Můžete si tam nastavit i trailer – audio upoutávku. Ta musí na vašem podcastu existovat jako samostatná epizoda.




K dispozici jsou i údaje o audienci, vývoji počtu odběratelů a základní socio demografie – pohlaví, věk, koho poslouchají a odkud jsou.
V záložce Details najdete odkaz na podcast – tedy výše zmíněno open.spotify.com/show/2J92Uu7UdXywN8M2dMSu7g – ten můžete používat pro sdílení a získávání nových odběratelů (což byste měli dělat často). Lze tam i stáhnout podcast badges (ikonky), podívat se na RSS feed a vyvolat ruční aktualizaci.
Máte hotovo? Tak pokračujte do Dostat podcast do Apple? Samozřejmě dost nutnost
Další tipy týkající se Podcastů
-
TIP#1905: Můžete podcasty poslouchat rychleji? K čemu je to dobré?
Klasický mluvený projev se “šíří” rychlostí zhruba 150 slov za minutu. Číst 200 až 250 a přemýšlet dokážeme 1000 až 3000 slov za minutu. Není pak divu, že poslouchání podcastů některým lidem…
-
TIP#1528: Jak poslouchat podcasty? A co to vlastně ty podcasty jsou?
Podcast je označení pro zvukový záznam (ale může to být i videozáznam) mluveného slova. Funguje (technicky) stejně jako písničky – ve zvukovém souboru (MP4 zejména) je nahrané povídání – jedné osoby, rozhovoru…
-
TIP#676: Jaké jsou alternativy pro Adobe Audition? Hledáte náhradu za Audacity? V čem řešit střih zvuku?
Adobe Audition se původně jmenovalo Cool Edit Pro a patří mezi nástroje pro střih zvuku. Nutno podotknout, že poměrně profesionální nástroj, který dnes můžete mít v podobě Adobe Audition CC za nějakých…