V prvním díle Jak pracovat se štítky u článků? je hodně detailní postup a pravidla, které určují použití existujících štítků a tvorby nových štítků. Po určité době vás ale vždy čeká revize štítků – je dobré to dělat jednou za 3 až 6 měsíců (ale můžete i častěji) a cílem je poněkud uklidit. Popravdě, častější (ideálně měsíční) úklid je lepší (a čím více článků vydáváte, tím spíše to bude potřeba dělat častěji). Bude trvat méně dlouho a nestihne se napáchat tolik škody vytvořením záplavy zbytečných štítků (a tím i jejich archivních stránek).
A) Hodně pomůže pokud váš CMS umí vypsat kolik článků používá který štítek. Bude to totiž znamenat že
a) nejspíš rovnou smažete štítky co mají nula článků a
(b) musíte něco udělat se všemi štítky kde je jenom jeden až dva články.

Užitečné je i vědět jakou návštěvnost měl daný štítek za uplynulé období (zda vůbec nějakou například) – v tom může pomoci třeba Google Analytics.
POZNÁMKA: Proč budete rušit štítky, které nemají použití nebo mají použití jenom v jednom či dvou článcích? Protože každý štítek vytváří „archivní stránku“. Tyhle stránky se dostávají do vyhledávačů – pokud prázdných či poloprázdných stránek bude příliš (mohou jich být snadno i tisíce), tak se ve vyhledávači poškozujete
B) Málo používané štítky musíte vyřešit buď přidáním dalších článků co k nim patří nebo již zmíněným skutečným zrušením štítků a revizí štítků u článků, které tento štítek měly – pouhé mazání štítků co byly u jednoho či dvou článků znamená, že vám u těchto článků ubude štítek.
C) Pokud si výše uvedený výpisy o používání štítků dokážete doplnit o statistiky hledanosti ve vyhledávačích, tak to může být hodně prospěšné. Pomůže vám to vyřešit dilema zda určité štítky mazat nebo nemazat.
TIP: Jak z webové stránky dostat tabulková data do Excelu (Google Sheets) pomůže získat tabulku se štítky i pokud váš CMS tenhle export neumí
D) Mazat se nehodí ani štítky, na které vedou zpětné odkazy (u těch víme, že nemusí nutně přivádět návštěvnost, ale mohou přispívat pro SEO). Další věc, kterou je vhodné zkontrolovat před zrušením štítku.
E) Musíte projít štítky na duplicity– nejprve ty dané špatně zvolenými malými/velkými písmeny (jako třeba „facebook“ vs. „Facebook“ či „FAcebook“), pak zmatky v množném/jednotném čísle

F) Je dost jisté, že ve štítcích najdete překlepy – může existovat jejich správná podoba, možná budete dohledávat nějaké články aby štítek měl dostatečný počet výskytů
G) Projděte (ideálně) všechny články vydané od poslední údržby a zvažte co s jejich štítky – některé možná budete chtít odstranit, další naopak přidat.
Snad vše podstatné. Zbývá se ještě podívat na to, jak štítky na obsahovaném webu „ukazovat“ aby to celé správně fungovalo (třetí díl). V předchozím Jak pracovat se štítky u článků? je řeč o přidávání štítků k článkům i psaní článků, které pokrývají zajímavé štítky.
PS: Jako obvykle, pokud vás něco k tématu napadne, dejte vědět. Mailem (365tipu@gmail.com) či na Twitteru (@365tipu). A chcete-li něco souvisejícího k dalšímu čtení, tak třeba Co je to SEO Analýza