Všechny tipy a triky

TIP#026: Na nedůležité věci si pořiďte oddělenou mailovou adresu

Protože jsem občas, teoreticky, i něco jako novinář, tak mi chodí tiskové zprávy. A protože jich chodí hodně a je dobré v tom mít trochu pořádek, tak si je nechávám posílat na samostatnou mailovou adresu. V mém případě je to info@feedit.cz – a důvod je mimo jiné i ten, že www.FeedIT.cz je služba, kde jsou tiskové zprávy zveřejňovany. Ale i kdybych to takto neměl, pořídil bych si na ně také samostatný mail.

Samostatný e-mail mám ostatně i pro sociální sítě. Hlavně můj účet na Facebooku, ale také řada dalších sociálních sítí je založená nikoliv s pomocí mého „hlavního“ e-mailu (tj @pooh.cz/@justit.cz), ale pomoci oddělené adresy. A také pomocí oddělené mailové schránky. Tady je důvodem hlavně potřeba nezaneřáďovat si hlavní e-mail všemi těmi různými upozorněními a maily, které tyhle služby používají.

Pokračování textu TIP#026: Na nedůležité věci si pořiďte oddělenou mailovou adresu

TIP#025: K čemu vám může být RSS a Feedly aneb jak mít stále co číst

Ostřílené internetové harcovníky zkratka RSS nijak nepřekvapí, nejspíš tuhle podivnost používají léta. Ty méně zkušené asi taky nepřekvapí, ale nezaujme. Byť by možná měla.

Stručně řešeno RSS (wiki) je způsob, kterým web umožňuje automaticky zpracovávat obsah. V jiné podobě se setkáte s označením „RSS feed“ – ten je prezentovaný adresou (@365 tipů má také takovou), která prostě obsahuje všechny aktuální články, které na webu najdete. Může samozřejmě obsahovat třeba i aktuální komentáře, ale nejsnáze a nejlépe je vše vysvětlitelné právě na článcích.

Pokračování textu TIP#025: K čemu vám může být RSS a Feedly aneb jak mít stále co číst

TIP#024: TOP 20 největších Stránek značek na Facebooku. Celosvětový žebříček

Když se podíváte na následující tabulku, tak najdete ručně udržovaný přehled celosvětově největších stránek značek. Zhruba od patnáctého/šestnáctého místa sedí, zbytek už neobsahuje úplně všechno, co najdete v kompletním seznamu (může vám posloužit například Fan Page List a jejich Top Brands on Facebook).

Pokračování textu TIP#024: TOP 20 největších Stránek značek na Facebooku. Celosvětový žebříček

TIP#023: Pomůcky pro hledání vlivných účtů na sociálních sítích. Klout (co už není) a další

Když už byla řeč o Kloutu (viz Klout.com je dobrý pro ego, ale také pro některé praktičtější věci) tak je asi vhodný čas připomenout i některé další podobné pomůcky, tedy takové, které hodnotí účty na sociálních sítích podle vlivu či popularity. Podobně jako Klout, jsou použitelné zadarmo (což je čím dál tím složitější najít).

2017-02-24 14_57_05-Klout _ Be Known For What You Love.png

Pokračování textu TIP#023: Pomůcky pro hledání vlivných účtů na sociálních sítích. Klout (co už není) a další

TIP#022: Klout.com je dobrý pro ego, ale také pro některé praktičtější věci

Klout.com – www.klout.com – byl a je jeden z mnoha systému pro „výpočet“ vlivnosti lidí/účtů na sociálních sítích. V zásadě dělá to, že podle proprietárního algoritmu určuje, jak je daný člověk/účet vlivný, osobně bych ale spíše řekl, populární. Zásadní součástí algoritmu samozřejmě je to, jak často účet (účty) publikují, jakou vyvolávají odezvu (komentáře, líbí/hvězdičky, sdílení/retweety), kolik dalších účtů je sleduje.

POZNÁMKA: Klout končí 25. května 2018 a nikoho to nemohlo překvapit, poslední minimálně dva roky se v této službě nic nedělo.

klout-measure

Pokračování textu TIP#022: Klout.com je dobrý pro ego, ale také pro některé praktičtější věci

TIP#021: Abeceda v našeptávači prohlížeče! Mrkněte na moji a pochlubte se vaší #naseptavac

Myslím, že si pamatuju dobu, kdy prohlížeče žádné našeptávače neměly. A že se to celé poněkud vyvíjelo, bouřlivě (rok 2010, to je pěkně dávno), až do dnešní doby, kdy bez našeptávače v adresním řádku budete mít život podstatně složitější. A samozřejmě, taky ještě pamatuji doby, kdy prohlížeč měl jak adresní řádek, tak políčko pro vyhledávání (to kupodivu je záležitost jenom do roku 2013).

Pokračování textu TIP#021: Abeceda v našeptávači prohlížeče! Mrkněte na moji a pochlubte se vaší #naseptavac

TIP#020: Velký přehled analytických nástrojů pro účty na Instagramu

Dneska @blondyna na Twitteru řešila trochu zapeklitou otázku: „Jaký (free) tool doporučíte pro analýzu Instagramu?„. Zapeklité je to jednak proto, že chce free a také proto, že jde o Instagram. Tam situace není až tak jednoduchá a pomůcky nejsou až tak rozšířené. Sám Instagram navíc pro osobní účty nic jako analýzu/statistiky nenabízí (pro firemní účty by měl, ale já je nikdy neviděl).

Pokračování textu TIP#020: Velký přehled analytických nástrojů pro účty na Instagramu

TIP#019: Buffer oceníte v okamžiku, kdy chcete plánovat věci na sociálních sítích dopředu.

Před nějakým tím rokem jsem objevil Buffer – www.bufferapp.com – a musím říct, že je to jedna z nejpodstatnějších pomůcek, které pro sociální sítě používám. Hodně se vyplatí tam, kde toho zveřejňujete hodně. Což u mě znamená, že na něj mám napojené všechny své sociální účty (osobní, Pooh.cz, Justit.cz a Twitter, Facebook, Google+ i Linkedin) a platím si plnou verzi.

Pokračování textu TIP#019: Buffer oceníte v okamžiku, kdy chcete plánovat věci na sociálních sítích dopředu.

TIP#018: Zbavení se otravných přátel na Facebooku je jednoduché, stačí je přestat sledovat

Znáte to, určitě to znáte. Máte mezi přáteli na Facebooku někoho, kdo vkládá věci, které prostě nechcete vidět. Nebaví vás, obtěžují. A řešíte problém, velký problém, že tohoto člověka prostě nemůžete vykopnout z přátel. Řešení je přitom snadné. Pokračování textu TIP#018: Zbavení se otravných přátel na Facebooku je jednoduché, stačí je přestat sledovat

TIP#017: Přehled sociálních sítí, médií a služeb včetně počtu uživatelů celosvětově i v Česku

Je nepopiratelné, že Facebook je jedničkou mezi sociálními sítěmi. S 1.9 miliardou“měsíčních aktivních uživatelů“ o tom lze jenom těžko pochybovat. Byť lze samozřejmě pochybovat o tom, jak to číslo vlastně Facebook určuje, a jestli je aktivní uživatele někdo, kdo se „alespoň jednou v měsíci přihlásí“ (ostatně viz Kolik má v Česku Facebook uživatelů? Jak je to s věkem? Proč jsou ta čísla tak podivná?). A samozřejmě je ještě vhodné pochybovat to tom, co znamená ono „přihlásí“.Podobně tomu bude s počtem uživatelů YouTube (1 miliarda), kde je ale dost jasné, že YouTube je největší video službou na světě. A poměrně populární Vimeo, občas i zajímavé obsahem, je na světelné roky daleko.

Pokračování textu TIP#017: Přehled sociálních sítí, médií a služeb včetně počtu uživatelů celosvětově i v Česku