Podobně jako Instagram umožňuje osobní účet přepnout na účet tvůrce (a firemní účet), tak i Linkedin zavedlo Režim tvůrce. Ten změní velmi mírně vzhled profilu tak, aby zvýrazňoval obsah, nikoliv spoustu zbytečných věcí, které běžný vzhled profilu dává do popředí (a obsah prakticky vůbec neukazuje). Týká se osobních účtů, bohužel nikoliv Stránek (firemních profilů).
Přepnutí najdete na profilu v sekci Váš ovládací panel – budete tam mít uvedeno Režim tvůrce: Vypnuto – stačí na tuto položku kliknout pro aktivaci.
Přepnutím na Režim tvůrce (říkají tomu ale také Autorský mód) se na vašem profilu změní následující
- sledování/follow bude primární akce a bude vidět, kolik lidí vás sleduje (viz Máte Linkedin? Umožněte ostatním, aby vás snadno mohli sledovat)
- obsah se objeví na viditelnějším místě profilu, ale moc od toho neočekávejte, profil nikdy nemá dostatečnou návštěvnost aby to zabralo
- můžete sepsat témata, kterým se věnujete a bude to zobrazeno na vašem profilu, ale opět od toho nic nečekejte, je to v zásadě bezcenné a navíc můžete přidat pouze pět položek. Samozřejmě těch pět témat Linkedin považuje za hashtagy, tedy věc, která na Linkedin stále nezačala něco přinášet
Na konci aktivace vám to pochopitelně nenápadně nabídne, že byste měli začít za Linkedin platit a kupovat si reklamu. Ale protože je to Linkedin, tak kliknutí na odkaz vede na zcela špatné místo.
Když už se změna projeví, tak ji vlastně ani nepoznáte – reálně bude znamenat, že na profilu budete mít uveden počet sledujících, místo navázání kontaktu tam bude tlačítko pro Sledování/Follow, pět vyplněných témat se neobjeví vůbec nikde a v Activity je stále stejně nepoužitelný “přehled” vašich příspěvků. Blíže počátku se sice dostane Featured/Vybrané a Activity/Aktivita. ale vzhled těchto sekcí se nezmění a zůstanou v podobě pro tvůrce v praxi nepoužitelné
V Aktivita/Activity se bohužel například vůbec neobjeví starší články, které tam přitom Linkedin poměrně pěkně ukazuje v podobě pro neuživatele (nepřihlášené) na Linkedin. Ale tohle je prostě pro LInkedIn typické.
Jedna pozitivní věc na změně v Aktivity/Activity je – přestanou tam být vidět na co jste dali líbí, co jste komentovali a další aktivity. Budou tam opravdu vidět jenom příspěvky, ale jak už bylo řečeno, v krajně nepoužitelné podobě.
Pokud už Režim tvůrce nechcete, je možné ho vypnout na stejném místě.
Neočekávejte, že by snad Linkedin nějak tvůrce podporoval lepším chováním algoritmu – bude vás ukazovat pořád stejně špatně. Nejsou zde ani žádné užitečné funkce, chybí lepší statistiky (jako to má například Instagram). Je sice možné, že Microsoft časem něco doplní, ale s tím jak se novinky na Linkedin spíš neobjevují to může trvat i desetiletí.
Pokud se tedy ptáte zda, coby tvůrci obsahu, přepnout na Režim tvůrce tak odpověď je – klidně to udělejte, ale k ničemu to není a věci co mají fungovat, samozřejmě nefungují.
PS: Režim tvůrce nemůžete mít, pokud své Sledující přepnete z Kdokoliv na Linkedin na Moje spojení a zakážete Sledování jako primární akci na vašem profilu.
Tipy a triky týkající se Linkedin
Další tipy a triky pro Linkedin
TIP#2633: Pořídit si placený LinkedIn nebo nepořídit? Dostanete něco užitečného?
“Premium účet” na Linkedin je něco, s čím vás bude Linkedin velmi často obtěžovat. A také se na LinkedIn budou předvádět lidé, kteří si ho platí a často to bude předkládáno jako “společenský…
TIP#2625: Sledování nebo navázání spojení na Linkedin?
Sledovat? Navazovat? Je jedno lepší než druhé a čím se liší? Jaké jsou výhody a nevýhody a omezení. (Pokračování textu…)
TIP#2603: Dá se nějak zjistit zda dělám LinkedIn dobře?
Tohle je komplikované. Linkedin neposkytuje prakticky žádné metriky, které by reálně ukazovaly úspěch. Chybí dosah, takže nevíte kolik lidí (účtů) jste oslovili – víte jenom počet zobrazení příspěvků, ale to nic neříká. Počty…
TIP#2596: Co je to SSI od Linkedin. A proč je to nic neříkající číslo?
SSI (Social Selling Index) by mělo být metrikou určenou k hodnocení efektivity aktivit na LinkedIn, ale je to jenom klasický umělý konstrukt a e-peen. Hlavním cílem je, že vás má udržet v marné…
TIP#2578: 26 oblíbených mýtů o Linkedin. Věci které lidé dělají a přitom zbytečně či dokonce kontraproduktivně
Dejme si další řadu mýtů, tentokrát pro Linkedin. V trochu jiném a podstatně delším pojetí. A nutno dodat, že řada z nich je už pokryta v detailnějších tipech, takže některé jsou i doplněné…
TIP#2551: Proč je označování v příspěvcích tak vesmírný opruz? Jak na to?
Starám se o pár “vlastních” účtů na sociálních sítích a pak ještě kupičku “cizích”. Mých klientů, ale i klientů Rubikonu. A pokaždé, když je nutné v příspěvcích označit (tagging) jiné účty či osoby,…
TIP#2545: Kde v Linkedin najdu naplánované příspěvky?
Padlo to před pár dny jako dotaz u klienta, kde že v LinkedIn najít naplánované příspěvky. Protože Linkedin je uživatelsky extrémně nepřívětivé, tak je to dotaz velmi častý – mělo by to totiž…
TIP#2518: Proč na Linkedin (a nejen tam) nepoužívat v příspěvcích vlajky?
Protože je ve Windows nezobrazuje už několik let. A jakkoliv jde o jasnou chybu, Microsoft se nějak stále nemá k tomu, aby ji opravil. Na Androidu, iPhone či Mac OS je zobrazí, ve…
TIP#2506: Kde v Linkedin přepnout mezi Nejnovější vs. nejrelevantnější? A bude to fungovat?
Linked vám předkládá příspěvky algoritmicky. Vybírá co smíte vidět, v jakém pořadí, co vám vůbec neukáže. Běžně bude ukazovat znovu a znovu pořád dokola týden staré věci, případně vám vnucovat věci, které jste…
TIP#2504: Jak hodně důležitá je pravidelnost u blogování/podcastů? Jak často je “málo”?
Ne že by tohle téma už tady nebylo dříve řešeno. Třeba v Jak často přispívat na blog? či Jak často přispívat na firemní sociální sítě? Šest užitečných pravidel a vlastně ještě v Jak…
TIP#2503: Jak na Linkedin vložit Karusel (Carousel) ačkoliv to už Linkedin neumožňuje?
Karusel byl jeden z velmi oblíbených formátů příspěvků na Linkedin. Hlavně proto, že dobře fungovalo, vyvolával vysoké zapojení (uživatelé si v něm listovali) a tím byl prospěšný pro váš účet. Linkedin ale Karusel…
TIP#2494: Pomůže pro lepší dosah sdílet odkazy jako příspěvek s obrázkem?
No, nepomůže. Alespoň na Facebooku rozhodně ne. Je jedno jestli vytvoříte příspěvek co je přímo odkaz nebo příspěvek, kde je odkaz v textu. V obou případech je penalizace stejná, Facebook prostě odkazy odmítá…
TIP#2485: Znáte pravidla netikety? Proč byste neměli křičet na LinkedInu (a nejen tam, samozřejmě)
Jak jste si možná všimli, titulky ani příspěvky na LinkedIn, a vůbec na jakékoli sociální platformě, se obecně nepíší VELKÝMI PÍSMENY. Přemýšleli jste někdy proč? (Pokračování textu…)
TIP#2482: Co když výrazně omezíte počty příspěvků pro socnety? Co když skoro přestanete přispívat? Jde přejít na jinou síť?
Zkusil jsem v červnu a červenci různě experimentovat. Hlavně proto, že Twitter, Facebook i Linkedin příspěvky bez placení skoro neukazují. A chtěl jsem vyzkoušet pár věcí. (Pokračování textu…)
TIP#2464: Mohu na Linkedin v příspěvku použít libovolnou cizí fotografii či video?
Rozmáhá se na Linkedin takový nešvar. A rozmáhá u úspěšných příspěvků od “úspěšných” lidí. Nelámou si hlavu s tím, co do příspěvku dají za fotku či video. Vykrádají fotky známých autorů, vkládají fotky…
TIP#2459: Proč jsou typické příspěvky na Linkedin tak zvláštní? Jak vypadá typický Linkedin příspěvek?
Budete-li se intenzivně věnovat konzumaci obsahu na Linkedin začnete po pár měsících být poněkud přejedení. Obsah je tak nějak zásadně stejný, příspěvky typické a stále se opakující. V řadě případů iritující až hloupé. Neznamená…
TIP#2455: Kam přejít z Twitteru? Jaká je nejlepší náhrada Twitteru?
Musk na konci června, první dny v červenci, opět vymyslel další skvělé způsoby jak zničit Twitter. Ten nejzásadnější v podobě znemožnění přístupu k příspěvkům i profilům bez přihlášení se. Ten druhý v omezení…
TIP#2446: Používat Unicode znaky pro “tučné” či “šikmé” písmo v příspěvcích na Linkedin (a nejen tam)? A jak to funguje?
Je to tak trochu módní vlna. V příspěvcích na Linkedin používat “tučné” písmo, které ale není tučné. Jsou využity znaky z Unicode, které jsou “tučné” (ale můžete i “šikmé”). Zpravidla jsou takto použity…
TIP#2441: Mám opravdu věnovat dvě hodiny denně Linkedin? Denně 200 komentářů?
Linkedin lunatici (jak je trefně nazývá r/LinkedinLunatics) se aktuálně usilovně věnují přesvědčování o tom, že aby Linkedin fungoval, tak mu musíte denně věnovat alespoň dvě hodiny. A také mají novou metriku, že denně…
TIP#2426: Proč na Linkedin nevíme nic o dosahu? Ani o hledanosti hashtagů?
Nekonečná záplava #letsconnet spamu a dalších “populárních” hashtagů pokračuje. Linkedin navíc nedávno změnil algoritmus pro newsfeed, takže mnohem více ukazuje právě sledované hashtagy. (Pokračování textu…)
TIP#2406: Píšete na Linkedin romány? Zkraťte to. Dlouhé věci nikdo nečte
Je to další zvláštní móda. Příspěvky na Linkedin jsou doslova romány, desítky řádek textu, prapodivné formátování, snaha aby příspěvek působil co nejdelší. (Pokračování textu…)
TIP#2400: Pomohou vám příspěvky na Linkedin pro SEO?
Betteridguv zakon, ke kterému se možná ještě vrátí jiný tip, říká něco o tom, že pokud v novinách padne v titulku otázka, tak odpověď je prostě NE. Nejsme sice v novinách, ale odpověď…
TIP#2392: Jakou výhodu přináší pro Linkedin “staircase” formátování příspěvků?
Staircase formátování je teď na českém Linkedin “cool” a přední čeští chrliči písmenek na Linkedin se velmi snaží, aby ho co nejvíce využili. Já se zašel zeptat #chatgpt a pokusil se i nějaké…
TIP#2362: Nevýhody a komplikace newsletteru (zpravodajů) na Linkedin
Návod jak na newslettery (zpravodaje) na Linkedin by tu byl, tam můžete začít. Je k němu ale vhodné doplnit řadu praktičtějších a pokročilejších postřehů. (Pokračování textu…)
TIP#2354: Jak na e-mail zpravodaj (newsletter) v Linkedin? Kompletní návod
Linkedin před nepříliš dávnou dobou doplnili možnost vytvářet zpravodaje/newslettery, tedy články zveřejněné na Linkedin, které ale zároveň odejdou odběratelům – dozví se o novém článku na Linkedin v upozorněních a dorazí jim i…
TIP#2335: Proč dosah není zobrazení a čím se vlastně tyto dvě metriky liší?
Na Linkedin je teď populární “poměřování ega” doprovázené grafy s počty zobrazení osobních profilů. Někde dokonce vznikají žebříčky osobních či firemních účtů podle počtu zobrazení. A ve většině případů tam dotyční tvrdí, že…
TIP#2247: I’m happy to share that I’m starting a new position na Linkedin? Nebuďte ovec a věnujte tomu pár sekund
Linkedin záležitost. Příspěvky s “I’m happy to share that I’m starting a new position as” doplněné o název pozice. A s připojeným obrázkem. Buď jásající lidi a dortík s třešničkou nebo balónky s…
TIP#2242: Jak pomoci růstu a viditelnosti firemního profilu na Linkedin. Kompletní návod
Máte firemní profil na Linkedin? Je dobré ho mít, ale počítejte s tím, že Linkedin je v Česku miniaturní, má velmi málo aktivních lidí (i ten tolik zpochybňovaný Twitter je 3 až 4…
TIP#2188: Co vědět o vkládání obrázků na Linkedin? Jde určit jejich pořadí?
Linkedin umí příspěvky s až devíti fotografiemi, ale protože je to Linkedin, tak po vložení nemůžete změnit pořadí. Prostě se tam nahrají a tak to zůstane. Nemůžete ostatně ani přidat další obrázek, pokud…
TIP#2187: Používáte emotikon pro kalendář 🗓📆📅? Pozor na to jak vypadají u příjemce
Taková trochu zapeklitá situace. Chcete do příspěvku na sociální sítě dát ikonku kalendáře. Běžně se to dělá u pozvánek na akce. Tak si vyberete tu jedinou, kde není vidět datum – protože ty…