Pro firemní profily je to poměrně jednoduché, jsou k dispozici informace o úspěšnosti jednotlivých příspěvků. Včetně toho, že je možné to přes API napojit na nějaké nástroje, které vám to umožní lépe vidět a lépe vyhodnocovat. Můžete tak nejenom vyhodnocovat počet sledujících (ten by samozřejmě měl stoupat), ale také dosahy příspěvků a zapojení pod příspěvky.
Data o dění na firemních profilu si můžete exportovat do XLS i za poměrně dlouhé období a usnadnit si tak vyhodnocování. Období si můžete nastavit pro zobrazení v rámci Statistiky na Linkedin, výchozí je posledních 30 dní.
U stránek se alespoň dovíte nejenom zobrazení, ale i unikátní návštěvníky. Žádná velká denní a dílčí čísla ale neočekávejte. Stránky (firemní profily) jsou u Linkedin potlačovány, zvýhodňuje uživatele.
U příspěvků Stránek se dozvíte počty zobrazení, kliknutí, vypočítá vám to i CTR (míru proklikovosti), počet reakci, komentářů a sdílení a míru aktivity.
Poslední co Linkedin poskytne jsou informace o sledujících uživatelích. Není toho tolik jako poskytuje Facebook, ale rozsah informací je slušný a užitečný.
Pokud budete vyhodnocovat účinnost firemních (ale i osobních) profilů pro marketing, tak nezapomeňte hlídat úspěšnost přivádění návštěvnosti a případné konverze. K tomu budete muset klasicky použít něco jako Google Analytics a správnou volbu UTM parametrů, Linkedin v tom moc nepomůže (u firemního profilu poskytuje počet kliknutí proti kterým musíte dát data příchodů z GA).
Zkuste LinkedIn Dashboard pro začátek. Pokud budete hledat nějaké nástroje pro analýzu, tak nepočítejte s tím, že by je bylo možné snadno získat zdarma. Prakticky všechny jsou placené. Kdybyste například chtěli dostat data do Google Data Studio, tak tradičně dobrá cesta jsou Supermetrics (kde ale začíná použitelná varianta u 99 Euro měsíčně).
Osobní účty
U osobních účtů nic takového není. U konkrétního příspěvku existuje pohled na zcela základní informace (pouze počet zobrazení a nic neříkající informace firmách, titulech a lokalitách, kolik je reakcí a komentářů).
Navíc typicky pro Linkedin jde o zobrazení nikoliv dosah, tedy číslo do kterého se jeden člověk započítává opakovaně. A s ohledem na design Linkedin se započítává opravdu hodně. A samozřejmě to není možné získat v nějakém přehledu, prostě musíte rozklinkávat jeden příspěvek po druhém.
Existuje také Váš ovládací panel kde se dozvíte “kdo si zobrazil váš profil”, “zobrazení příspěvků” a “výskyty ve vyhledávání”.
Vcelku zbytečné metriky. Tady samozřejmě Linkedin hraje oblíbenou hru, že sice osobní profily jsou zvýhodněny, ale nic se o nich nedozvíte, abyste mohli opravdu něco dělat, tak musíte mít firemní profil, který je ale doprovázen nutností platit.
U osobního profilu se ještě můžete podívat kolik lidí vás sleduje (a kolik jich sledujete vy). V žádné dobře použitelné podobě to ale nabízeno není. Sledovat můžete i navázaná spojení ale to už se dostáváte někam k tématu Proč nebýt LION.
Další tipy týkající se LinkedIn
-
TIP#2485: Znáte pravidla netikety? Proč byste neměli křičet na LinkedInu (a nejen tam, samozřejmě)
Jak jste si možná všimli, titulky ani příspěvky na LinkedIn, a vůbec na jakékoli sociální platformě, se obecně nepíší VELKÝMI PÍSMENY. Přemýšleli jste někdy proč? Související příspěvky TIP#833: Jak komunikovat a působit…