Linkedin má (stejně jako Facebook) firemní profily (obdobu Stránek na Facebooku). Založit je může kdokoli kdo má účet na Linkedin a profil může mít více správců (něco co není možné na Twitteru ani přímo na Instagramu). Další správci musí mít vlastní účet na Linkedin – nezkoušejte spravovat firemní profily na Linkedin přes jeden uživatelský účet, ke kterému si budete s více lidmi sdílet hesla.
Přidat dalšího správce firemního profilu je snadné. Někdy v roce 2020 zmizela i otravná zásadní podmínka (na kterou si lidé málokdy vzpomněli), že s přidávaným správcem musíte být ve spojení (tedy váš osobní účet s jeho osobním účtem).
Pak už jen na Linkedin otevřete firemní profil a v pravém horním rohu najdete Administrativní nástroje -> Nastavit správce.
Stačí kliknout na Přidat správce a do políčka pro přidání pak začněte psát jméno nového správce. Objeví se vám v našeptávači a můžete ho přidat.
Takovýto člověk bude mít plná nebo určitá práva k danému firemnímu profilu.
Super správce může přidávat/odebírat další správce, upravovat nastavení Stránky, zveřejňovat aktualizace, sponzorovat příspěvky, přidávat pracovní příležitosti, dívat se na statistiky. Existující správce zde můžete odebrat.
Pokud nepotřebujete aby měli plná práva tak volte Správce obsahu nebo Analytik. Mimochodem také novinka někdy na konci roku 2020.
POZOR: Pokud kterémukoliv ze Správců hacknou účet, tak útočník okamžitě získá kontrola nad všemi firemními profily, které tento člověk spravuje. Je-li Super správcem, tak je to dost záadní problém.
Účet na Linkedin je nutné chránit dvoufaktorovým ověřením. Každý ze správců by povinně měl mít aktivní dvoufaktor. Ve skutečnosti to ale nestačí, chránit je nutné začít od počátku, viz První věc, co musíte ochránit dvoufaktorovým ověřením, je váš e-mail. Smrtelně. Vážně.
Pozor i na to, že kterýkoliv ze Super správců může Stránku deaktivovat, stejně jako odstranit ostatní správce. Tenhle problém Linkedin ani po letech nevyřešilo.
Na stejném místě můžete přidat i další formy “správců” – pro zadávání sponzorovaných příspěvků/obsahu, pro přístup k formulářům pro sběr kontaktů a pro Pipeline Builder i zadavatele od recruiterů (záložka Správci pro placená média)
Stejně jako u Facebook Stránek i na Linkedi platí, že je u firemních profilů dobré mít více než jednoho správce. Pokud účet jediného správce přestane být dostupný, přestane být možné spravovat firemní profil s ním spojený.
V Má naše společnost být na Linkedin? K čemu je vlastně Linkedin? zjistíte, jak je na tom Linkedin v Česku s počtem uživatelů a jak jsou aktivní. A zda je opravdu nutné tam být, ať už jako firma nebo jako člověk. Když už tam ale máte osobní účet, tak si ještě přečtěte Když už máte profil na Linkedin, ujistěte se, že vás lidé budou moci kontaktovat