Je čas do série “má naše společnost být na …” konečně i Instagramu. Je tu Být na IGTV či nebýt? Měla by naše společnost mít Instagram TV? což tak trochu/hodně souvisí. Je tu Má naše společnost být na Google+? kde už není co řešit, G+ už není. Nechybí ani Má naše společnost být na Linkedin? K čemu je vlastně Linkedin?, Má naše firma být na Pinterestu? a trochu s jiným názvem i Kdy si založit či nezaložit Stránku na Facebooku?.
To poslední zmíněné v roce 2019 tak nějak patří k otázce, zda byste měli firmu (ale nejenom firmu, může to být i osobní profil) ukazovat na Instagramu – Facebook je totiž hodně “out” a pro ty co jim je pod 25 let, je zásadní právě Instagram. Pro ty co jim je 45 a více je ale v zásadě okrajový a čím starší, tím méně ho používají.
Z čehož plyne i zásadní první odpověď na otázku tohoto tipu – na Instagramu rozhodně pokud se vaše cílová skupina vyskytuje právě tam. Pokud je pod 25 let, tak Instagram zcela rozhodně. Pokud je pod 35 let, tak je to ještě stále hodně zajímavé. Nad tuto věkovou kategorii budete mít problém. Ale časem se to bude měnit, takže možná je teď ten nejvíce vhodný čas naskočit.
Co navíc, pro ty pod 25 budou zásadní Příběhy/Stories, pro ty nad 25 budou stále lépe fungovat lépe klasické příspěvky. Tady se vám bude hodit Jak často zveřejňovat příspěvky na Instagram? A co si počít s Příběhy? a ke klasickým příspěvků se neobejdete bez hashtagů.
Druhá podstatná věc u zda “být či nebýt” je ta, že na Instagramu je vše založené pouze na fotografiích a videích. Texty jsou podružné, odkazy není možné použít, sdílení příspěvků funguje jenom do Příběhů. Pokud tedy to co děláte nedokážete ukazovat v obrazech (a pohyblivých obrazech) tak to bude problém. Možná až tak velký, že Instagram nebude mít smysl nebo budete muset hledat nějaké zástupné téma.
Třetí věc je ta, že k využití Instagramu si připravte peníze, bez nich to nefunguje.Celé je to navíc navázáno na Facebook – reklamu jde dělat jedině přes Facebook. A protože Instagram patří k Facebooku, tak pro některé věci je nutné dokonce mít i Stránku na Facebooku.
Jinak platí všechny ty věci, jako u každých sociálních sítí – musíte umět komunikovat s fanoušky, časem se budete muset starat o jejich věci i v rámci péče o zákazníky, musíte si vyhradit čas a prostor nejen na plnění obsahem, ale také na reakce, monitorování, přímé zprávy, komunikaci s dalšími účty, aktivity pro získávání dalších fanoušků. To celé nikoliv “občas” či náhodně, ale soustavně. Obsah zveřejňovat několikrát týdně (ideálně každý den), odpovídat a reagovat nejpozději příští pracovní den.
TIP: Jak komunikovat a působit na sociálních sítích? a Jak pracovat s komentáři fanoušků i nefanoušků na sociálních sítích? rozhodně nevynechejte
Nutné připomenout je to, že dnešní Instagram jsou vlastně tři aplikace, byť spojené do jedné – původní Instagram s klasickými příspěvky co zůstávají na profilu, Příběhy/Stories s mizejícími příspěvky (ty se ztrácí po 24 hodinách) vždy focenými a točeným na výšku. A pochopitelně i IGTV, která je v zásadě nástrojem pro delší videa.
TIP: Zdejší ‣ Návod pro Instagram obsahuje desítky tipů a triků pro práci s Instagramem