Účet samotného média by měl sdílet všechno co na médiu vychází i opakovat co již dříve vyšlo. Záleží i na tom kolik toho vychází – bude-li toho médium vydávat hodně, je opakování dobré “omezit” je na věci úspěšné, takové co měly vysokou čtenost/poslechovost/sledovanost nebo vyšší zapojení u předchozích sdílení.
TIP: První díl najdete v Jak využít Twitter v obsahovém médiu? Úvod a základní pravidla (1)
Twitter není Facebook, takže tady není nutná obvyklá veselá snaha o pobavení. Důležité jsou informace, ale dobrý copywriting, vtip, kontextuální humor, rozhodně neuškodí. Většinou by tweet měl obsahovat i obrázek (ideálně ten co je v otvíráku článku) – pokud vás Twitter špatně sdílí, tak si pomůžete vkládáním přes Buffer – ten umí obrázek natáhnout a přidat “jako” obrázek.
Označujte v tweetu jak autora článku (redaktora, autora) tak hlavně případné osoby/firmy v článku/pořadu se vyskytující – hosty, s kým je rozhovor, o kom se píše či mluví. Budete si je muset před vytvořením tweetu dohledat – a hlídejte si, aby to nebyl nějaký fake účet či nesmysl co jen “vypadá” jako ten správný. Bude to často složité tím, že na Twitteru hodně lidí a firem vůbec nebude.
Dávejte libí a retwetujete/komentujte příspěvky dalších médií a novinářů, influencerů i “obyčejných” uživatelů. Na účtu média by rozhodně měl být i cizí obsah. Takový co bude v souladu se zaměřením a postoji média. Takový co obohatí sledující, pomůže jim získat další informace. Ideálně i takový, který podpoří váš vlastní obsah. Tohle znamená, že účet musí sledovat další novináře, média a účty. Vždy by to mělo “ladit” se zaměřením a tváří média. Tohle vám bude pomáhat v udržování pravidla 40:40:20.
Pokud máte víc účtů (nebo další partnerské) účty, nebojte se je retweetovat, označovat, křížově se promovat.
Reagujte na zmínky, komentáře, citace – občas stačí dát Líbí, pokud je zpětná vazba hodnotná, vyplatí se poděkovat. Pokud jde o dotaz či připomínky, je velmi vhodné reagovat. Je-li potřeba něco napravit, udělejte to a děkujte.
Poslední co určitě nezapomeňte je správně zpracovat změny v článku (ale třeba i stažení článku) – musí se to projevit i na Twitteru. Návod najdete v Jak se na Twitteru vyrovnat se změnou informací v článku na který odkazuje Tweet? Twitter to totiž dost komplikuje tím, že není možné opravovat text příspěvku (tweetu)
Monitorujte
Účet média by měl monitorovat veškeré zmínky o médiu (nejenom y opatřené “@” na začátku) i zmínky o všech autorech, redaktorech, editorech i šéfredaktorech. Podle povahy zmínky se rozhodovat zda bude reagovat účet média nebo konkrétní člověk. Pokud někdo z autorů/redaktorů zveřejňuje či sdílí něco mimo obsah z vlastního média, tak to může účet média také retweetovat, dávat líbí, komentovat.
DŮLEŽITÉ: Tohle děláte, aby se šířil obsah, získávali jste nové sledující. To je ta část, kdy sdílíte vlastní obsah na Twitteru. Další účty sledujete, abyste o sobě dali vědět. Ze stejného důvod dáváte líbí, retweetujete, komentujete či citujete cizí tweety. Vyvoláváte pozornost, dáváte dalším vědět, že existujete.
TIP: Nový Deník (co se nakonec přeci jen jmenuje Deník N, viz @enkocz) je další dobrý příklad, jak to rozjet na Twitteru (ale i Facebooku) vlastně ještě předtím, než vůbec vydáte první číslo. Je tam skvěle vidět jak se zapojili hlavní aktéři, jak sdílet a promovat vlastní obsah, komunikovat s dalšími lidmi i vyvolávat zájem.
Nezapomeňte, první díl najdete v Jak využít Twitter v obsahovém médiu? Úvod a základní pravidla (1) a díl následující řeší hodně podstatnou věc, tedy to, že Vaši redaktoři a autoři mají důležitou roli Toto je pětidílný seriál.