Je to teď trochu móda. Řada instagramových účtů s internetovými meme se změnila na privátní. Pokud je chcete sledovat, musíte si o to požádat a vlastník účtu vám to schválí. Kdykoliv vás také ze sledujících může vyhodit. Určitým způsobem zbytečná práce na obou stranách.
TIP: V Mohu mít na Instagramu soukromý účet? Co to všechno znamená? je vše o tom jak je to s privátními vs. veřejnými účty na Instagramu.
Podle provozovatelů podobně se proměnivších účtů je to cesta, jak získat více sledujících. Nejde o nějaké obcházení algoritmů, ale o otázku “volného” šíření jejich příspěvků – v případě internetových meme navíc neochránitelných na základě autorského práva, protože tyhle účty prostě používají něco co je široce dostupné bez možnosti zajistit si autorství. Pouze ten text vloží do obrázku, nic víc.
Příspěvky z Instagramu je možné sdílet na další sociální sítě (i s pomocí odkazu příspěvku vlastně kamkoliv) a posílat přímými zprávami – pokud pak někdo na takovéto sdílené odkazy klikne, dostane se na Instagram. A pokud se dostane na zamčený účet, tak musí požádat o členství – vlastnící účtu doufají, že to lidé budou dělat.
Příklady účtů s internetovými meme co jsou či byly zamčené – Shithead Steve (2.6M sledujících), howitlook.s (8.1M), couplesnote, (8.2M) či Pubity (5.5M). Zamčený býval i greatercomedy, (5.3M), ale mezitím to zrušili, ale je dost dobře možné, že to opět čase bude soukromé. Přepínání mezi soukromým/privátním je také jedna z cest jak si pomoci.
TIP: V Účet tvůrce, firemní účet a osobní účet. Jak je to s typy účtu na Instagramu a co je jiného pro Tvůrce je popsána nová varianta “neosobního” účtu – určený je pro influencery, celebrity, tvůrce, hlavně pro ty, kdo nejsou firma a chtějí možnosti firemního účtu.
Může přechod na soukromý účet pomoci?
Pro některé uživatele je zamčený účet okamžitým důvodem, proč se o něj přestat zajímat. Pro jiné je to ale důvod, proč si o sledování zažádat. Ve srovnání s volným přístupem to vypadá výhodnější – když už si totiž zažádali, tak často sledujícími být nepřestanou. Zatímco u volně dostupného obsahu se pouze podívají na onen jeden příspěvek, ale důvod stát se fanouškem nutně nemusí najít.
Sami provozovatelé takových účtů tvrdí, že tato změna jim pomohla v boji proti zpomalujícímu růstu sledujících. Podle tohoto článku byl původní růst jednoho z takovýchto účtů 10 tisíc nových sledujících týdně. Přechod na soukromý řežim zvýšil růst na 100 tisíc týdně.
Poměrně značně to souvisí se změnami algoritmu na Instagramu a stále obtížnější šanci dostat se do Explorer/Vyhledávání. Nepochybně také s tím, že Instagram (po vzoru Facebooku) přestal mít rád obrázky s kupou textu – je dost dobře možné, že je penalizuje. Pokud si tedy někdo přepne účet do soukromého režimu, tak se do Explore/Vyhledávání nedostane, ale výše popsaný mechanismu “nutnosti” stát se sledujícím (abych viděl jeden příspěvek) zjevně přináší ovoce.
TIP: Jak na Instagramu sledovat soukromý účet? se může hodit
Vedlejší efekty soukromého účtu
Přepnutí na soukromý má i některé jiné vedlejší efekty. Třeba to, že ubude obvyklá záplava spamu a líbí od robotů (pokud si je nepustíte dovnitř). Je možné i to, že se sníží počet nahlášení vašich příspěvků. Sami provozovatelé navíc tvrdí, že šíření přes přímé zprávy a chaty funguje lépe, než když nějaký účet najdete v Explore – logické, protože konverze u obsahu “doporučeného” přáteli bývá vždy lepší.
Nezapomeňte, že firemní/tvůrcovské účty musí být přepnuty do firemního režimu (aby je bylo možné uzamknout), takže přepnutím přijdete i o informace o viditelnosti příspěvků a další údaje o účtu. Pochopitelně i o možnost reklamy, ale tady je dost jisté, že někdo jako provozovatelé účtu s internetovými meme zrovna reklamu nepotřebují. Tady případně viz Proč přepnout na Instagramu na firemní (business) účet?
Teď jen aby se uživatelé nenaučili masově používat screenshot a meme, citáty i vtipy prostě nezačali posílat v této podobě.
TIP: Zdejší ‣ Návod pro Instagram obsahuje desítky dalších užitečných tipů