Velmi pravděpodobně jste se s tím setkali. E-mail od e-shopu či nějaké online služby dorazil, vy jste něco chtěli, zmáčkli odpovědět a po odeslání se (v příznivém případě) objevila informace, že uvedený e-mail neexistuje. Nebo se neobjevilo nic. Ale vy jste si, až dlouho poté, všimli něco o tom, že “tento e-mail je odesílán robotem, neodpovídejte na něj“.
Řekněme si to jasně, tzv. no-reply@, jak většinou tyhle e-maily vypadají, je zlo a ukazuje na zásadně anti-zákaznický přístup. Pokud něco takového ve svém e-shopu či online službě používáte, měli byste s tím přestat.
Zákazník (a uživatel) by měl být schopen odpovědět na jakýkoliv e-mail, který mu pošlete. A jeho odpověď by se měla dostat k živým lidem, kteří zajistí vyřízení. Nechtějte po zákazníkovi, aby hledal jak vás kontaktovat. Nechtějte po něm ani aby řešil, která vaše e-mailová adresa je ta “správná”, pokud jich máte více, musíte zajistit předávání.
Celé je to klasicky ještě důležitější, protože dnes vám lidé budou běžně odpovídat na e-maily z mobilních telefonů či tabletů a nějaké hledání té správné adresy někde na vašem webu je zásadní negativní zákaznická zkušenost. Stejně jako ta, že je budete nutit studovat došlý e-mail a odtamtud kopírovat nějakou tu “správnou” adresu.
Dva související tipy:
- Co to znamená „noreply“ u e-mailu a proč na některé maily nejde odpovědět?
- Obecné (role based) e-maily v e-mail marketingu. Špatně nebo dobře?
- Je dobré mít obecné e-maily jako info@, marketing@, obchod@, atd?
- Jak správně vytvořit odhlašovací odkaz v e-mailu?