Otázky, samé otázky. Na tu, zda opravdu pečlivě používat analýzu klíčových slov a do vašich textů vkládat ta správná klíčová slova (a do titulků a mezititulků), je odpověď poměrně jednoduchá. Pokud to budete dělat, bude to prospěšné. Pokud to dělat nebudete a prostě budete přirozené psát, tak je velmi pravděpodobné, že po určité době stejně vytvoříte dostatek textů, které vše potřebné obsahují.
Klíčovku si pro obsahové weby (což jsou také blogy) je dobré udělat (součást SEO analýzy). Přeci jenom chcete, aby vás lidé nacházeli a vy se nemuseli snažit návštěvníky opatřovat jinudy. Neznamená to ale, že vše podřídíte klíčových slovům – je potřeba je do textů, titulku (a zpětných odkazů) dostávat přirozeně. Pokud umíte psát, tak jsem si dost jist, že se vám to bude dařit, aniž byste se nějak extrémně snažili.
TIP: Protože v tomhle tipu je řeč o SEO, tak pár užitečných tipů co také pomohou – Co mám dělat, pokud v SEO testu od SEO Servis nemám 100 procent? Dá se změřit SEO? a K čemu je dobré používat Google Search Console. A jak tam přidat blog na WordPress.com a proč to vlastně chtít
Z letitých praktických zkušenosti je navíc podstatnější pravidelně a často vydávat nové příspěvky (Jak často přispívat na blog?). Důležité je to proto, že Google má v oblibě aktuální obsah, weby kde se často nový obsah objevuje. Celé je to celkem logické, protože co s nějakým tím roky starým obsahem (obsahujícím správná klíčová slova) u kterého není jasné, jestli je ještě platný, relevantní a zajímavý.
Pomoci v zjištění správných klíčových slov vám může pomoci Kde zjistit, co nejvíce a v jaké podobě lidé hledají? či Google Keyword Planner (Plánovač klíčových slov) se hodí pro obsahový marketing. Dost zásadním pomocníkem by měl být ale selský rozum a to, že vy sami umíte používat vyhledávání a dokážete si představit, jak (pomocí kterých slov) lidé hledají, to co se právě chystáte popsat.
Nezapomeňte, že Google má rád delší obsah, tady na @365tipu je to dobře vidět na tom, že sesterské @rychlofky sice mají spoustu obsahu, často i s vhodnými klíčovými slovy, ale protože jsou to většinou jen jedno odstavcové “štěky”, vyhledávání se tam nijak na přivádění návštěvnosti zásadně neprojevuje. Vhodné související je i Co by mělo být hlavní stránkou blogu? Přehled článků nebo statická stránka?. Je tam řeč o dvou alternativách provedení blogu, ale na vyhledávání by to mít vliv nemělo.
A poslední věc, kterou je nutné zmínit, sebelepší klíčová slova na vašem vlastním webu stačit nebudou, potřebujete na ně myslet i při budování zpětných odkazů. K čemu zpětné odkazy vlastně jsou najdete v tipech Co je to linkbuilding? K čemu jsou dobré zpětné odkazy? a Co je to backlink, zpětný odkaz?
Kde analyzovat klíčová slova pro obsahový marketing? prozradí řadu užitečných pomůcek pro analýzu klíčových slov.