Jste na volné noze, takové to cizím slovem freelancer. A chcete vědět, kolik času vynakládáte na konkrétní projekty, zakázky a zákazníky. Nebo to chcete vědět i když jste zaměstnanec či si děláte vlastní projekty a chcete zjistit, kolik času jim věnujete. Můžete vzít tužku a papír a dělat si čárky za každých pět minut. Můžete popadnout Excel či Google Docs a v tabulce si to evidovat. Můžete ale také zkusit nějaké software k tomu určené.
Níže uvedený přehled software pro evidování času vynakládaného na projekty zdaleka není úplný a je dost ovlivněný tím, že osobně nic takového nepoužívám (čas věnovaný klientům coby nutný podklad pro fakturaci mám v tabulkách v Google Docs, nepotřebuji to na víc než na 1/4 nebo 1/2 hodiny a hodiny). Takže pokud máte nějaký vlastní oblíbený a používaný, tak dejte prosím vědět.
Hours – www.hourstimetracking.com – můžete mít zdarma, ale jenom jako aplikaci pro iOS.
RescueTime – www.rescuetime.com – zadarmo, Mac, Windows a Android. Není ale určena k sledování práce na projektech, ale k tomu abyste lépe poznali čím trávíte čas na počítači.
Harvest – www.getharvest.com
Toggl – toggl.com – je multiplatformní, jak pro desktop, tak pro mobilní zařízení. A je dobře hodnocená v různorodých recenzích. Má už přesah do time managementu.
TopTracker – www.toptal.com/tracker – si můžete užívat zadarmo a bez omezení v podobě webové aplikace nebo programu. Umí například připojovat i screenshot (a rozmazávat je pro uchování soukromí).
DeskTime – new.desktime.com – se hodí pro sledování času týmů, včetně těch co pracují na dálku. Není to jenom pasivní zadávání “pracuji na čem, start, stop”, ale sleduje co je používáno za aplikace a sleduji i klávesnici a myš (což umožní zjistit zda někdo pracuje, nebo si dal přestávku).
TMetric – tmetric.com – je další zdarma dostupná aplikace, bez omezení a s řadou možnosti integrace. Funguje na spouštění a ukončování konkrétních činností manuálně.
Freckle – letsfreckle.com – se vám bude líbit podporou hashtagů, ale třeba i možnosti manuálního přidávání. Připravte se ale na placení a možná se spíš hodí pro větší firmy.
Tick – www.tickspot.com – je dostupný zdarma, až při větším množství projektů si musíte připlácet. Hodit se bude integrace s dalšími aplikacemi.
ManicTime – www.manictime.com (Windows pouze) – tip od Michala Švarného z dubna 2018. Píše k němu: “automaticky sleduje využívané programy i navštěvované webu, umožňuje manuální vkládání, práci se štítky a funguje off-line bez toho, aby kamkoliv ta data posílal.”
Clockify – clockify.me – vypadá zajímavě třeba i tím, že je použitelný pro týmy, zdarma a funguje na webu, jako aplikace pro Win/Mac/Linux i mobilní appka (iOS a Android)
Co ještě dodat?
Až budete něco takového řešit, tak pamatujte, že je dobré aby to bylo jak pro počítač, tak pro mobilní telefon či tablet. Což logicky znamená, že by to také mělo být použitelné v cloudu (lépe řečeno online), tak abyste mohli činnosti evidovat kdykoliv a kdekoliv. Hlavně v momentě kdy se dějí, protože zpětně něco zaznamenávat nedopadne dobře. Proto to osobně mám uložené v tabulkách v Google Docs a ne v lokálních souborech.
Online podoba dost často umožní dát přístup i dalším lidem, případně i přímo klientům, kterých se výkaz týká (i tady tabulka v Google Docs slouží velmi dobře).
Marné není, pokud to co si vyberete má nějaké to API nebo integraci s nějakými dalšími pomůckami – ideálně úkolníky, ale neuškodí třeba napojení na Gmail či IFTTT.
No a hodit se vám možná budou ještě tyto tipy
- V čem řešit projektový management, ideálně navíc ještě týmový?
- Jaké kalendářové aplikace si můžete pořídit?
- Jaké aplikace používat pro práci na dálku?
- Jaké aplikace pro e-mail si pořídit? V čem pracovat s elektronickou poštou?
- Zaplňte si kalendář, ať vám ho nemohou zaplnit další lidé
- GTD aneb jak prorazit prokrastinaci