Květnová novinka na Stránkách na Facebooku jsou “Partnerské aplikace a služby”, která na první pohled vypadá jako znovuzrození aplikací, které Facebook před mnoha měsíci jaksi upozadil a schoval. A které také bylo původně možné na Stránky přidávat, ale bylo to poměrně nepochopitelně složité. Byť tady půjde asi o trochu jiný způsob využití.
Správu aplikací a služeb najdete v Nastavení -> Partnerské aplikace a služby a po kliknutí na Přidat službu se dostanete do katalogu ve kterém je aktuálně pouze něco kolem desítky možností. A není tam, to je důležité, možné přidat vlastní aplikací.
Prozatím to nevypadá, že by některá z dostupných služeb byla reálně použitelná v Česku – vždy jsou to webové služby, které nějakým způsobem můžete napojit do Stránky.
V květnu 2017 při spuštění bylo možné integrovat
- www.delivery.com – objednávky jídel z restaurací
- www.homeadvisor.com – rezervace termínů s poradci
- www.lieferheld.de – další objednávky jídel (němčina)
- Microsoft Bookings – rezervace schůzek a termínů, teoreticky jedna z použitelných služeb (máte-li Office 365)
- www.mytime.com – další rezervace termínů
- www.porch.com – opatřování řemeslníků
- www.slice.com – objednávka jídla z pizzerií
Ve stavu “už brzy” jsou následující
- www.booker.com – objednávání se k holiči a kadeřníkovi
- www.bookingbug.co,uk – opět další sjednávání schůzek
- www.setster.com – a opět další sjednávání schůzek
- www.simplybook.me – a asi správně tušíte, že jde opět o sjednávání schůzek a plánování
- www.talklocal.com – je další sjednávání řemeslníků
Přidání služby znamená, že bude nahrazeno ono “akční” tlačítko pod obrázkem v záhlaví. Celé je to ještě zábavnější v tom, že pouze žádáte o přidání a Facebook žádost ověřuje a schvaluje. Byť to tedy nastane obratem, ale už jenom ta představa že opět někdo (“nevímkterábije”) rozhoduje, jestli si smíte na vlastní Stránku něco dat je nesmírně zábavná.
Pokud to chcete slyšet otevřeně, tak na tohle ve stávající podobě zatím můžete zapomenout. Pro Česko tam prakticky nic není k použití, samotné “akční” tlačítko je už od doby zprovoznění nepoužívané (hlavně pro mizivou “návštěvnost” samotné stránky) a patří k věcem, které je lepší na Stránce neaktivovat nebo ho používat velmi striktně pro něco co vede k “nějaké” konverzi.
Uvidíme kam se tato funkčnost bude vyvíjet a kdy ji případně Facebook opět zruší.
DODATEK: V roce 2019 je tato funkčnost definitivně pryč