Nemusíte se zabývat přímo SEO, tedy optimalizací pro vyhledávače (viz Co je to SEO?) ani SEM , marketingem ve vyhledávačích. Zjistit co lidé nejvíce hledají, co ve spojitosti s něčím hledají, může být velmi užitečné pro marketing, prodej, tvorbu správného obsahu i řadu dalších věcí. K dispozici je velké množství velmi užitečných pomůcek.
O jedné z nich už byla řeč v Google Keyword Planner (Plánovač klíčových slov) se hodí pro obsahový marketing. Je natolik rozsáhlý, že si zaslouží vlastní tip. Měli byste vědět, že Bing má podobnou pomůcku, které říká Bing Webmaster Keyword Research (Vyhledávání klíčových slov Bing) a vedle toho má ještě Bing Ads Marketplace Trends.
Google Trends je podstatně snazší na používání a umožní vám zjistit, jak se určité fráze a slova hledají (v čase, v určité zemi) a můžete si je srovnávat s jinými frázemi a slovy. Zjistíte ale třeba i co ve vyhledávání nejvíce frčí (k tomu slouží Trending Searches).
Našeptávač v Google (ale i v dalších vyhledávačích) je také velmi užitečný nástroj. To protože, velmi rychle nabídne data o tom co lidé nejčastěji hledají (a také nejčastěji dostávají)
Bing Trends je bohužel spíše série barevných omalovánek a špatně se v tom orientuje, ale určité použití to mít může. Můžete se přepnout na pár dalších zemí, ale možností jaké nabízí Google u tohoto nečekejte. Google má něco podobného v A Year in Search.
Twitter Search je místem, kde se dozvíte jaké jsou trendující hasthagy (a témata) na Twitteru a také zde můžete vyhledávat. Nehledejte v tom ale nic speciálního, je to jenom rozhraní k vyhledávacímu políčku, které máte nahoře na Twitteru tak jako tak.
YouTube Trends není ani tak moc nástroj, jako jenom přehled toho co frčí na Youtube.
Übersuggest říká, že dokáže lépe řešit zkoumání klíčových slov, než samotný Google. Dobré na něm je, že umí češtinu. Můžete si dokonce z nalezeného vytvořit word cloud. Někdy v roce 2019/2020 službu koupil Neil Patel a postupně ji zcela zamknul. Už tedy nepoužitelné.
Keyword Tool je trochu podobný předchozímu, ale umí Google, YouTube, Bing, Amazon a App Store. Umí i češtinu, ale v neplacené verzi vám toho moc nedá – hlavně žádná pokročilejší data.
Statistika hledanosti Seznamu je občas taky užitečná, ale stejně jako celý Seznam.cz, i tento nástroje poněkud zastaralý a velmi základní.
Lépe je na tom Reportér od Seznamu, pomůže vám pokud chcete vidět trendy, tedy co prostě právě frčí. (DOPLNĚNO 01/06/16)
AnswerThePublic vás trochu poděsí tím pánem co se tam bude dívat, ale má hodně zajímavé způsoby vizualizace. Původně česky tahle pomůcka neuměla, v červnu 2019 už umí. Má to ale jeden háček, pro češtinu tam spolehlivě nalezené výsledky zahltí polštinou.
SEMrush je jedna z těch mála podstatně profesionálnějších pomůcek. Dobrá i v tom, že umí specificky český index z Google a pro řadu věcí si vystačíte se zdarma dostupnou podobou.
Entity Explorer neumí češtinu, ale pro anglické dotazy je to zajímavý způsob jak vizualizovat souvislosti. Graf umí i editovat. [28.12.19]
Keyword.io je možné použít zdarma a umí jazyka včetně češtiny. Velmi rychlá cesta jak najít množství souvisejících hledání k určitému klíčovému slovu. Bez dalšího zpracování ale moc nepomůže. Vrací běžně stovky poněkud divokých výsledků a nic dalšího vám k nim nezjistí.
BuzzSumo je dobré na objevování obsahu, není zaměřené na klíčová slova. 30 denní zkuššební verze, nejlevnější za 99 USD měsíčně.
Ahref je samozřejmě jedna z nejlepší pomůcek, zejména pro SEO a analýzů webů vůbec. Lze ho částečně používat zdarma.
Keyword Everywhere je rozšíření pro prohlížeče co hned zobrazuje informace pro SEO.
Staří známí z Moz samozřejmě také mají rozšíření pro prohlížeč, MozBar.
Další pomůcky? Kde analyzovat klíčová slova pro obsahový marketing? prozradí řadu užitečných pomůcek pro analýzu klíčových slov.
TF*IDF je opět spíše nástroj pro analýzu určitých klíčových slov.
TIP: Související tip Jak hodně se snažit při blogování hledět na správný obsah klíčových slov? rozhodně nevynechejte