Pokud třeba spouštíte nový web, tak chcete vědět, kdy se mu podařilo dostat do vyhledávačů. Protože od toho se i dost odvíjí to, zda vám z nic začnou chodit návštěvníci a také jak hodně budete muset ještě zapracovat na obsahu.
Zjistit které adresy (URI) z vašeho webu jsou v indexu vyhledávače lze pomocí operátoru “site:”. Podporuje ho jak Seznam.cz, tak Google či Bing. Za dvojtečku napíšete doménu vašeho webu (nikoliv celou URI). Takže třeba v podobě “site:365tipu.cz” (bez těch uvozovek pochopitelně). Tenhle operátor už samozřejmě znáte, viz K čemu je v Google dobrý operátor site: (a jaké další jsou užitečné)
Další užitečný operátor je “info:” a umí ho Google, od března 2016 ho (opět) umí i Seznam.cz, v Bingu ho nehledejte. S tím Seznamem to ale taky neberte moc vážně, ono jim to občas něco ukazuje, občas něco neukazuje, občas do dokonce hází “jejda, něco se porouchalo”.
POZNÁMKA: Někdy v listopadu 2018 se změnil i info: operátor u Google – přestal vracet užitečné informace a jen zobrazí to co je normálním výstupem vyhledávání. Pokud vrátí jedno pěkné prázdno, tak to znamená, že danou URL Google nezná.
[26.03.19] Google oznámil, že info: končí, místo něj můžete používat URL inspection tool co se skrývá v Search Console.
Za onu dvojtečku se ale píše konkrétní adresa, takže můžete zjistit, jestli se třeba výše odkázaný článek nachází v indexu. “info:365tipu.cz/2015/03/25/tip084-k-cemu-je-v-google-dobry-site-operator-a-jake-dalsi-jsou-uzitecne/“. Google vám k tomu poskytne ještě nápovědu, řekne vám co všechno ještě můžete zjistit. Seznam vám pouze řekne zda daná URI je či není v indexu.
Ale pozor, pokud Seznam.cz říká, že URL nenašel, tak to sice znamená že není v indexu, ale neznamená to, že o ni neví (viz Nový způsob jak ověřit, jestli se URL nachází v našem indexu). Obdobně to bude platit u Google.
Nezapomeňte, že po dvojtečce není mezera. A také na to, že URI se uvádějí bez http či https.