Dnes jenom krátké (trochu i proto, že celý den školím Facebook u Dobrého Webu, takže na nějaké velké psaní není síla ani čas) upozornění na to, že pokud používáte Twitter, tak ke každému účtu máte k dispozici základní analytické informace. Najdete je v menu vpravo nahoře jako “Analytici“ (klasicky nepovedený překlad slova Analytics).
Dostanete se tak k základnímu přehledu a v horní části najdete menu s přístupem do dalších výstupů. Nezapomeňte i na obvyklé “Více/More”, které skrývá další věci.
Po výběru Tweets se dostanete k grafu níže a dílčím údajům o jednotlivých tweetch – je dobré vědět, že některé jiné služby, ať už placené či neplacené, toho dokáží nabídnout hodně, ale interní data obsahují jednu hodně užitečnou věc – dosah (impressions, zobrazení) vašich tweetů, jednotlivě i celkově za vybrané období.
TIP #027 (Kdy nejlépe vkládat příspěvky na sociální sítě? Klout, Followerwonk a další poradí.) vám řekne, jaké ještě další služby můžete použít pro získání informací o vašem účtu na Twitteru.
V Analytice si můžete vybírat zobrazení období, data exportovat, prohlížeč detailně jednotlivé tweety a grafy jsou mírně interaktivní. Co bohužel nemůžete je utřídit si tweety podle zobrazení a engagementu. Rozkliknutí tweetů ale na druhou stranu nabídne další zajímavé informace.
Ale pozor, někdy ke konci roku 2016 se výše uvedený poměrně zajímavý a komplexní přehled změnil na něco podstatně méně obsaženého:
Nahoře v menu ještě vedle “Tweets” najdete “Audiences” (původně se to jmenovalo Followers), což je přístup jenom k jednom jednoduchému grafu, tedy vývoji počtu sledujících. Zajímavé je, že pro můj osobní účet toho zde nabízí ještě víc – zájmy, odkud jsou fanoušci, pohlaví (tomu je dobré se hodně smát, protože to Twitter opravdu neví) a koho moji sledující také nejvíce sledují. Uvidíme, jestli to @365tipu také časem získá.
Na konci května 2015 se v části Followers objevily nové výstupy popisující zájmy sledujících, včetně možnosti srovnat si to s celým Twitterem (volba země není dostupná) a na některých účtech ještě se zasáhnutou skupinou.
POZOR: Na konci ledna 2019 bude tato část zrušena, viz Twitter zruší Audience Insights. Snahu poskytnout pohled na sociodemografii cílové skupiny
Změnil se i vzhled klasického výstupu s grafem růstu fanoušků a sociodemografickými informacemi. Ukazuje se vždy za poslední tři měsíce, což je mimochodem i interval, který Twitter považuje za dostatečný a nebude nabízet delší. V ostatních částech Analytics zpráv se nic nezměnilo.
V menu najdete ještě Events, možnost sledovat události a jak se projevují na Twitteru. V More se skrývá ještě Videos (údaje o vašich video příspěvcích), App Manager týkající se reklamy v mobilních aplikacích a Conversion Tracking (klasický měříci bod co si můžete dát na web).
DODATEK: Raději to doplním samostatně a jasně. Je běžné, že starší účty mají problém se dostat k analytice. Některé ani nemohou na Twitteru kupovat reklamu a Twitter na to jenom krčí rameny a neví co s tím. Pokud se k analytice nemůžete dostat, je možné, že analytics.twitter.com vám ji zpřístupní. Pokud ani to ne, tak je tu ještě ads.twitter.com, které také může zabrat. A klasické “vystoupit a nastoupit” pak taky občas pomůže (logout, login).