Když už byla řeč o Kloutu (viz Klout.com je dobrý pro ego, ale také pro některé praktičtější věci) tak je asi vhodný čas připomenout i některé další podobné pomůcky, tedy takové, které hodnotí účty na sociálních sítích podle vlivu či popularity. Podobně jako Klout, jsou použitelné zadarmo (což je čím dál tím složitější najít).
POZNÁMKA: Klout končí 25. května 2018 a nikoho to nemohlo překvapit, poslední minimálně dva roky se v této službě nic nedělo.
Proskore – www.proskore.com – opět poslouží nejenom jako vaše vlastní hodnocení, ale jako možnost hledání dalších účtů/lidí, které byste mohli chtít sledovat nebo, ještě lépe, nějak zapojit do vašeho marketingu. (někdy v roce 2016 přestalo existovat)
Kred – www.kred.com – je v tuhle chvíli asi poslední z volně dostupných pomůcek, které jsou podobné Kloutu. Osobně jsem z něj trochu zmatený a možná je to dobrý příklad toho, že nakonec Klout a jejich přístup je přeci jenom lepší a použitelnější.
HubSpot Marketing Grader – marketing.grader.com – se netýká až tak sociálních sítí, jako hodnocení webu. Zadáte URL, váš e-mail a … možná se něco dozvíte. Byť tady je třeba dodat, že to nijak do hloubky nejde (a ani nemůže, je to automatizovaná pomůcka). Pokud ale začínáte, tak “checklisty” co tam mají se mohou hodit.
Někdy v roce 2016 to trochu vylepšili, takže report vypadá lépe a možná i použitelněji.
Peerindex – www.peerindex.com – původně existoval jako samostatná služba, ale nyní je součástí www.brandwatch.com. A jde o placenou službu s nějakou základní funkčností poskytovanou zdarma, ale pokud už se tam vydáte, tak asi na to budete koukat stejně zmateně jako já.
Každopádně zrovna PeerIndex je poměrně dost doporučovaný lidmi z oboru – u čehož ale připomenu, že většina zahraničních služeb má zásadní problém s češtinou a českou realitou (zrovna v PeerIndex se mimochodem dá hledat podle zemí). V roce 2021 se to proměnilo v kompletně zpoplatněnou službu a nedá se ani vyzkoušet.
Ostatní aneb vítejte do světa matení
Socmetrics – www.socmetrics.com – bývávala dříve otevřená služba, ale dnes už musíte buď zažádat o demo, nebo se stát zákazníkem. Což mimochodem, to je takové zvláštní, vůbec není jasné jak udělat. V roce 2016 přestalo existovat.
PeopleBrowsr – www.peoplebrowsr.com – dnes už taky není volně dostupný, navíc z webů nijak snadno nepochopíte o co jde. Ale uvést jsme ho musel, protože sem patřil. A možná ještě patří. V roce 2016 se pod PeopleBrowrs dostal výše zmíněný Kred.
Traackr – www.traackr.com – je služba založená na sledování influencerů. Ale zkušební verzi nemá a moc se toho z webu nedozvíte.
TweetCred – Google Play – je add-on/aplikace do Chrome, ale asi se vyplatí uvést jako další příklad – nebude také jediný, ale ty “další” se vám třeba podaří najít, pokud budete toužit po něčem podobném.
HowSociable – howsociable.com – na to možná jde trochu jinak, ale otázka je, zda se něčeho dočkáte a když už, kolik toho dostanete bez placení.
Skorr – www.skorr.social – je nový startup někdy z roku 2018 a ohání se (jak jinak) tím, že používá AI. Oproti službám z let dřívějších ale nemá webovou podobu, pouze aplikaci pro Google/Apple.
[12.07.18] SparkToro spustilo SparkScore, když už umřel ten Klout, alespoň nějakou náhradu. Praktická pomůcka pro analýzů účtů na Twitteru (můžete zdarma zobrazit informace až o 25 účtech denně).
TIP: Co kdo je to influencer? Co obnáší influencer marketing vám poradí, jak se pro marketing využívají vlivní lidé (zejména) na sociálních sítích.