Klout.com – www.klout.com – byl a je jeden z mnoha systému pro “výpočet” vlivnosti lidí/účtů na sociálních sítích. V zásadě dělá to, že podle proprietárního algoritmu určuje, jak je daný člověk/účet vlivný, osobně bych ale spíše řekl, populární. Zásadní součástí algoritmu samozřejmě je to, jak často účet (účty) publikují, jakou vyvolávají odezvu (komentáře, líbí/hvězdičky, sdílení/retweety), kolik dalších účtů je sleduje.
POZNÁMKA: Klout končí 25. května 2018 a nikoho to nemohlo překvapit, poslední minimálně dva roky se v této službě nic nedělo.
Klout.com můžete samozřejmě použít pro případné posílení (nebo zabití) vlastního ega. To uděláte tím, že se tam přihlásíte, založíte si tam účet, přidáte si tam všechny své sociální sítě a pár dní počkáte. Pokud se vaše skóre bude pohybovat nad sedmdesát, tak jste výjimeční. Pokud se bude pohybovat nad 40 (to @365tipů dostalo hned po přihlášení), tak je to zcela normální. Pokud pod, tak je otázka, co si o tom myslet – nejspíš to, že jste na sociální sítích málo aktivní.
Výhoda Kloutu je ale v tom, že vám umožňuje objevovat zajímavé (vlivné, populární) lidi a také obsah. Právě na obsah se totiž Klout pokouší od loňského roku přeorientovat – tedy v tom, že vám bude doporučovat co máte sdílet (protože to sdílejí jiní lidé) a vy to budete využívat. Což se, pokud zatím nemáte dostatek zdrojů, může docela hodit.
DŮLEŽITÉ: Jako všechny “žebříčky”, i tenhle je nutné brát s velkými rezervami. Skutečně něco MĚŘIT podle toho nejde. A ne nadarmo se podobné věci označují jako “e-peen” (co je tím míněno si určitě dokážete dohledat v Google´).
Co ještě dodat ke Kloutu?
Klout nicméně není jenom žebříček a zbytečnost, dá se najít leccos, k čemu je využitelný – třeba viz tip Kdy nejlépe vkládat příspěvky na sociální sítě? Klout, Followerwonk a další poradí.
Co je ale podstatnější, Klout není jediný. Pomůcek na určování významu/popularity účtů je víc. Řeč je o tom v Klout.com není jediný – další pomůcky pro hledání vlivných účtů na sociálních sítích a všechny podobné nástroje mají dobré využití když hledáte influencery (vlivné lidi).
Kloutu už dlouho “být žebříček” nestačí, takže se snaží stát nástrojem pro objevování obsahu a také zveřejňování obsahu na vaše sociální sítě. Proto vám může doporučovat nejenom další “podobné” účty, ale také obsah, který je hodně sdílen.