Označování (neboli tagging, ale také mention/zmínka) je způsob jak v příspěvku či ve fotografii na sociálních sítích zmínit další účty, ať už osobní nebo firemní. V textu je pro to univerzálně používaný znak @ – při psaní příspěvků fungují našeptávače, které vám poté co napíšete zavináč začnou vyhledávat účty odpovídající tomu co píšete. Ve fotografiích na to bývá nějaká funkce, v Příbězích na Instagramu k tomu slouží nálepka.
Důležité u označení někoho je, že se dotyčný (vlastník či správce onoho účtu) dozví, že jste ho označili či zmínili. Což je také první zásadní důvod proč označovat další účty. Dáváte tím vědět o vašem vlastním účtu, máte šanci se dál šířit. Důležité ale je, abyste označování nepoužívali bezdůvodné – označit má smysl jen pokud ve vašem příspěvku o označovaném píšete, nebo se ho nějak zásadně a opravdu týká.
Dobře provedené označení může vést často k tomu, že označený na něj zareaguje – dáním Líbí, odpovědí či sdílením vašeho příspěvku. Právě sdílení vašeho příspěvku je to o co vám jde vlastně nejvíce. Umožní to totiž získat další organické šíření.
Označení v příspěvcích má ale i další funkci – každý kdo označení v příspěvcích vidí na ně může kliknout a dostane se tak na takto uvedený účet. Opět je zde příležitost jak propagovat/zviditelňovat další účty. Můžete tím ukazovat na další vaše vlastní, ale můžete se i domluvit s jinými účty, aby pomohli zviditelnit ten váš. Bývá například velmi dobré označovat autora článku co sdílíte odkazem, stejně tak osobu se kterou je rozhovor, který sdílíte z nějakého média či firmu o které je sdílený článek.
TIP: Jak se označuje a jak to funguje? O tom najdete více v tipech jako je Jak na Twitteru zmínit nějaký (další) účet? Pomoci @ nikoliv pomocí # a Jak funguje označování na Facebooku? Kdo může označovat koho a co?
Častým důvodem označení ale může být prostě jen to, aby se dotyčný účet (nejčastěji firma, ale ne nutně) dozvěděl co o nich (a jim) vlastně píšete. Bez nějakých dalších očekávání.
Označování se hodí i ve vyhledávání, byť tohle je funkční prakticky jenom na Twitteru. Můžete snadno najít všechny tweety, ve kterých je někdo zmíněn/označen.
Označení účtu se nijak neprojeví na označeném účtu – váš příspěvek se nedostane k jejich fanouškům/sledujícím, neobjeví se na jejich profilu.
Varianta označování je geotagging, tedy označení polohy v příspěvku či fotografii (a samozřejmě i videu).
Pokud nechcete být označování? Mrkněte do Jak znemožnit zneužívání označování (tagging) ve fotografiích na Facebooku. Na některých sociálních sítích je možné označování kompletně zamezit, nebo je možné nechtěné označení odstranit. Twitter například umožňuje i nahlašovat spam v podobě zneužívaného označování.
PS: Nadměrné označování vás může přivést do potíží. Od zákazu označování, zákazu přispívat až po smazání účtu.